وعده وزیر راه‌وشهرسازی درباره گران‌نشدن بلیت‌های نوروزی محقق شد؟

طبق بررسی‌های صورت‌گرفته، قیمت بلیت‌ هواپیما نسبت‌به نرخ مصوب تغییراتی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چندی پیش مهرداد بذرپاش درباره قیمت بلیت (قطار، اتوبوس و هواپیما) برای ایام نوروز ۱۴۰۲ اظهار کرد: اجازه هیچ‌گونه افزایش قیمتی را برای نوروز نداده‌ایم.

وی افزود: قبول داریم بسیاری از شرکت‌ها تحت فشار هستند، از آن‌ها خواهش می‌کنم که صبوری کنند تا در کنار هم بتوانیم سفری ارزان‌تر و باکیفیت‌تری را به مردم ارائه کنیم.

جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی اخیراً با بیان اینکه قیمت بلیت هواپیما کنترل شده و در چارچوب دامنه نرخ مصوب فروخته می‌شود، اظهار کرد که عامل گران‌فروشی ایرلاین‌ها نیستند و بازیگران و نرم‌افزارهای موبایلی، دلیل گران‌فروشی بلیت هواپیما هستند.

اما طبق آخرین قیمت مصوب اعلامی از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی که یازدهم بهمن امسال به‌روزرسانی شده برای مسیر پروازی تهران-اهواز ۹۳۵ هزار و ۷۰۰ تومان است اما قیمت همین پرواز در یکی از سایت‌های فروش بلیت هواپیما در تاریخ هجدهم اسفندماه ۱۴۰۱، یک‌میلیون و ۶۷۰ هزارتومان است که بسیار بیشتر از قیمت مصوب است.

همچنین نرخ مصوب پرواز تهران-شیراز نیز یک‌میلیون و ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان است که یکی از سایت فروش بلیت، این پرواز را با قیمت یک‌میلیون و ۴۷۸ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌کند. برای پرواز تهران-مشهد نیز همین داستان برقرار است؛ درحالی‌که قیمت مصوب این مسیر پروازی یک‌میلیون و ۱۹ هزار و ۱۰۰ تومان است.

کد خبر 645947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.