کاشت بیش از ۲ هزار اصله نهال در یک سال گذشته

سرپرست شهرداری تیران با بیان اینکه امسال بیش از دو هزار اصله نهال در این شهر کاشته شده است، گفت: در هفته درختکاری ۱۰۰ اصله نهال با حضور شهروندان و مسئولان کاشته و حدود هزار اصله نهال نیز در بین تیرانی‌ها برای کاشت در نقاط مختلف شهر به صورت رایگان توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا ناهی در مراسم روز درختکاری که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی، معاون قوه قضائیه و در کنارگذر بلوار امام رضا (ع) شهر تیران برگزار شد، اظهار کرد: وجود هوای پاک و سالم یکی از مهمترین شاخصه‌های مهم شهر است که برای گردشگران اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: هوای پارک و محیط سالم یکی از شاخصه‌های مهم شهرها به حساب می‌آید که تیران از این مقوله برخوردار است.

سرپرست شهرداری تیران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۷ هکتار فضای سبز در شهر وجود دارد و سرانه هر شهروند ۱۳ مترمربع است، البته وجود باغات نیز اثرگذار است و می‌تواند به عنوان فضای سبز شهر برای تأمین هوای سالم مؤثر باشد.

سرپرست شهرداری تیران با بیان اینکه حفظ کاربری باغات و اراضی کشاورزی اهمیت زیادی دارد، خاطرنشان کرد: هوای سالم پیش‌نیاز اساسی برای زندگی شهروندان به حساب می‌آید و بر کیفیت زندگی اثر می‌گذارد؛ لذا توسعه فضای سبز توسط مدیریت شهری از یک سو و حفظ محیط‌های سبز خصوصی مانند باغ‌ها دارای اهمیت است.

ناهی ادامه داد: در حال حاضر ۱۶ پارک، بوستان و محیط سبز شهری در تیران توسط شهرداری ایجاد شده است و مراحل مطالعات، تهیه نقشه و عملیات اجرایی یک پارک ورودی شهر و یک بوستان محله‌ای نیز در دست اقدام می‌باشد.

وی تاکید کرد: تنش آبی معضل پیش‌روی توسعه فضای سبز به حساب می‌آید و استفاده از پساب فاضلاب و روش‌های نوین آبیاری برای رفع این مشکل پیش‌بینی شده است.

سرپرست شهرداری تیران اضافه کرد: فضای سبز و پارک‌های محله نه تنها برای پاکیزگی هوا بلکه برای نشاط اجتماعی و کاهش ناهنجاری‌های میان شهروندان است و شهرداری تیران توسعه این مراکز و سرسبزی شهر را به عنوان موضوعات مهم مدیریت شهری مدنظر دارد.

ناهی با بیان اینکه امسال بیش از دو هزار اصله نهال در این شهر کاشته شده است، گفت: در هفته درختکاری ۱۰۰ اصله نهال با حضور شهروندان و مسئولان کاشته و حدود هزار اصله نهال نیز در بین تیرانی‌ها برای کاشت در نقاط مختلف شهر به صورت رایگان توزیع خواهد شد.

سرپرست شهرداری تیران همکاری اداره منابع طبیعی آبخیزداری را در این خصوص مهم دانست و ادامه داد: این اداره توزیع درخت در بین مردم شهرستان را انجام خواهد داد.

ناهی نگهداری و حفظ فضای سبز را مهم دانست و گفت: در این خصوص شهروندان مسئولیت پذیر به مدیریت شهری کمک خواهند کرد تا این سرمایه عظیم حفظ شود.

به گزارش ایمنا، آئین روز درختکاری در تیران، با حضور معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف در پارک کنار گذر بلوار امام رضا تیران برگزار شد.‌

کد خبر 645930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.