کتاب «۱+۲۰ روایت از ورزش اصفهان» رونمایی شد

در مراسمی که به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد، از کتاب «۱+۲۰ روایت از ورزش اصفهان» با حضور اهالی ورزش و رسانه رونمایی شد.

به گزارش ایمنا، کتاب «۱+۲۰ روایت از ورزش اصفهان» توسط انتشارات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان منتشر شده و شامل گفت‌وگوهایی با منصور ابراهیم زاده، مریم آچاک، مهدی اخوان، بهرام افشارزاده، میلاد بیگی، عباس بهروان، مسعود تابش، عبدالعلی چنگیز، احسان حاج‌صفی، قاسم حدادی‌فر، مرادعلی شیرانی، شهلا صفوی، محمد طلایی، احمدرضا عابدزاده، محمود کریمی، علی کفاشیان، گیتی محبان، آیلین ملکیان و وارنو وارطانیان، مهدی میرسعیدی، محمود یاوری و محمد نصیری است.

در ابتدای این مراسم، احسان بعیدی، معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: چهره‌هایی که در این کتاب با آنها گفت‌وگو شده است، افراد بزرگی هستند که هر کدام در ورزش نصف جهان یک مهره محسوب می‌شوند.

وی افزود: تاریخ‌نگاری شفاهی در ورزش اصفهان جدی گرفته نشده است، در صورتی که سابقه ورزش حرفه‌ای در ایران به حدود یک قرن می‌رسد و اگر در طول همه سال‌های گذشته تاریخ‌نگاری انجام شده بود، امروزه تاریخچه مدونی از ورزش ایران و اصفهان در اختیار داشتیم.

کتاب «۱+۲۰ روایت از ورزش اصفهان» رونمایی شد

وی با بیان اینکه طرح تدوین تاریخ شفاهی ورزش استان در دستور کار معاونت ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان است، گفت: در ادوار ورزش استان، نقاط عطف زیادی داریم و وظیفه ما است که تاریخ شفاهی را مدون کنیم و برای آیندگان به یادگار بگذاریم.

بعیدی با اشاره به سابقه نویسنده کتاب، خاطرنشان کرد: این نویسنده با علاقه‌ای که به ورزش اصفهان دارد، در حوزه روزنامه‌نگاری ورزشی مداومت داشته و در این حوزه با علاقه‌مندی کار کرده است.

مهری مصور، نویسنده کتاب که سخنران دیگر این مراسم بود اظهارکرد: کتاب «۱+۲۰ روایت از ورزش اصفهان» روایت‌هایی پیدا و پنهان از ورزش اصفهان در گفت‌وگو با افرادی است که هر کدام در مقطعی از تاریخ ورزش استان ایفای نقش کرده‌اند. به گفته وی، چهره‌هایی برای این کتاب انتخاب شدند که ردپای متفاوتی را از خود در ورزش استان به یادگار گذاشته‌اند، اما چهره‌های دیگری هم بودند که می‌توانستند در این کتاب حضور داشته باشند.

مسعود تابش، پیشکسوت تیم سپاهان که گفت‌وگوی او در این کتاب منتشر شده است، صراحت لهجه نویسنده کتاب را نکته مهمی عنوان کرد که در رسالت خبرنگاری حائز اهمیت است.

وی با اشاره به سوابق بازی خود در تیم شاهین گفت: حریری در مدرسه سعدی معلم ما بود و به واسطه آشنایی با او به تیم شاهین رفتم و همواره افتخار می‌کنم که یک شاهینی هستم.

پیشکسوت تیم سپاهان در ادامه به بیان خاطراتی از دوران مربیگری در تیم سپاهان و انتقال امتیاز این تیم به سیمان سپاهان پرداخت.

کتاب «۱+۲۰ روایت از ورزش اصفهان» رونمایی شد

احسان محمدی، رئیس کمیته مسئولیت‌های اجتماعی فدراسیون فوتبال در فیلمی که پخش شد، با تبریک انتشار این کتاب، نویسنده را خبرنگار صریح‌الهجه‌ای معرفی کرد که با چهره‌های ورزشی اصفهان گفت‌وگو کرده است.

وی افزود: تنوع گفت‌وگو با افرادی از رشته‌های مختلف نقطه مثبتی برای این کتاب است، اما نویسنده پس از انتشار کتاب باید خود را آماده انتقادات کند، با این حال انتشار این کتاب گام رو به جلویی است. وی با تاکید بر اهمیت انتشار کتاب در حوزه ورزش و رسانه، کتاب را اتفاق ماندگاری دانست که در فرهنگ یک کشور به یادگار می‌ماند.

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با ابراز خوشحالی از حضور در این مراسم، انتشار کتاب «۱+۲۰ روایت از ورزش اصفهان» را اتفاق مثبتی در حوزه ورزش و رسانه قلمداد کرد و آن را نمونه‌ای از تاریخ شفاهی در حوزه مطبوعات دانست.

وی گفت: بعضی رشته‌ها بیشتر مورد توجه هستند، اما در این کتاب چهره‌های ورزشی متعددی مورد توجه قرار گرفته‌اند که جامعیت در نگاه به ورزش اصفهان را می‌رساند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فعالیت روزنامه‌نگاری نویسنده کتاب خاطرنشان کرد: مهری مصور نگاهی تخصصی به ورزش دارد و تلاش کرده است منصفانه به ورزش و ابعاد مختلف آن بپردازد.

صالحی ضمن تقدیر از فعالیت‌های مثبت معاونت ورزشی و تفریحی تصریح کرد: توسعه برنامه‌های تفریحی و ورزشی در سطح شهر از جمله اولویت‌های مهم شورای اسلامی شهر اصفهان است که معاونت ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان توانسته است در تحقق این مسیر، موفق عمل کند.

به گزارش ایمنا، در بخش پایانی برنامه از کتاب «۱+۲۰ روایت از ورزش اصفهان» با حضور سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان، مسعود تابش، مهدی اخوان و آیلین ملکیان رونمایی شد. ابزارک کتاب «۱+۲۰ روایت از ورزش اصفهان» رونمایی شد تصویر

کد خبر 645868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.