رفع بسیاری از مشکلات در گرو واگذاری اختیارات به استان‌هاست

استاندار اصفهان با بیان اینکه نمایندگان جامعه کارگری، هنری، اقلیت‌های مذهبی و… در این جلسه حضور دارند، گفت: اصفهان در دوره‌های مختلفی پایتخت ایران بوده است و به لحاظ موقعیت خاص خود همیشه سعی کرده به عنوان یک ستون استوار نقش ویژه‌ای را در پایداری ایران داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز_دوشنبه ۱۵ اسفندماه_ در نشست رئیس قوه قضائیه با اقشار مختلف مردم استان اصفهان، اظهار کرد: رئیس قوه قضائیه و هیئت قضائی همراه از صبح به نقاط مختلف استان رفتند و مشغول تعامل با مردم و مسئولان استان هستند که از حضور آن‌ها تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نمایندگان جامعه کارگری، هنری، اقلیت‌های مذهبی و… در این جلسه حضور دارند، افزود: اصفهان در دوره‌های مختلف پایتخت ایران بوده است و به لحاظ موقعیت خاص خود همیشه سعی کرده به عنوان یک ستون استوار نقش ویژه‌ای را در پایداری ایران داشته باشد.

استاندار اصفهان ادامه داد: حوزه‌های علمیه قوی که نقش محوری در جهان تشیع داشته و صنعتگران و اساتیدی که از گذشته تا امروز تلاش کردند، همه جا زبانزد خاص و عام هستند.

وی با اشاره به نقش بی بدیل استان اصفهان در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: اولین شهری که اعلام حکومت نظامی در آن شد اصفهان بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با جان‌فشانی مردم در دوران دفاع مقدس، نقش مهمی را ایفا کرد.

مرتضوی تصریح کرد: حدود ۲۴ هزار شهید دوران دفاع مقدس و سرداران مشهوری که نقش ویژه در این دوره داشتند و ۳۵۰۰ ایثارگری که تقدیم کشور کردند، خود گواه دلدادگی مردم به سرزمین ایران بوده است.

وی با اشاره به مشکلات انباشت شده در اصفهان از گذشته تا امروز، گفت: وقتی در استان به مسائلی چون آب شرب، محیط‌زیست، صنعت و کشاورزی ورود می‌کنیم شاهدیم ریشه به سوءمدیریت‌های انباشته طی بیش از ۲٠ سال باز می‌گردد، در بحث فرونشست اگر کاری نکنیم فردا امکان برنامه جایگزینی نخواهد بود.

وی یادآور شد: اصفهان در چندسال اخیر جزو آلوده‌ترین شهرها بوده و در سال گذشته تنها یک روز هوای پاک داشتیم و انتظار این است حسب وظیفه و مأموریتی که بر دوش این استان است، در این بخش‌ها نگاهی ویژه شکل بگیرد و مسأله‌ای به‌عنوان مسائل لاینحل باقی نماند.

استاندار اصفهان اظهار کرد: اگر ام‌المصائب کشور یعنی تمرکزگرایی حل شود و برخی اختیارات به استان‌ها بازگردد، بسیاری از مسائل استان‌ها حل خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه طرح مولدسازی با تجربه طرح‌های قبلی امروز در اولویت است، گفت: معتقدم اگر این موضوع به‌صورت متمرکز دنبال شود احتمالاً دچار مشکلات عدیده در آینده خواهد شد اما اگر با نظارت کافی به استان‌ها واگذار شود، این امکان فراهم خواهد شد که نابسامانی‌ها در بخش‌های مختلف، به سرانجام برسد و قطعاً نگاه شما در تقویت نگاه تمرکززدا در کشور کمک خواهد کرد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: امید است مانند سفر به دیگر استان‌ها که منشأ خیر و اثر شده، در این استان نیز چه در حوزه دستگاه قضا و چه در سایرحوزه‌ها اثرگذار باشد.

کد خبر 645827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.