یک بام و دوهوای اختصاص مشاهده تئاتر ویژه اصحاب رسانه

هر چند اقدام‌های جسته‌وگریخته‌ای برای اختصاص‌دادن سانس‌هایی از تئاترهای در حال اجرا ویژه اصحاب رسانه در برخی از شهرستان‌ها همچون سمنان، اصفهان، مشهد و رشت صورت می‌گیرد، اما این امر هنوز به‌عنوان یک سیاست واحد صورت نگرفته است و بر سر این موضوع، اختلاف‌نظرهای متعددی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تالار هنر که طی ۱۰ سال اخیر، به کانون نمایش عروسکی، تئاتر کودک‌ونوجوان و جشنواره‌های عروسکی و کودک اختصاص یافته، یکی از سالن‌های تئاتر در تهران است که طی دهه ۱۳۴۰ ساخته شد.

به‌تازگی و به نقل از روابط عمومی تالار هنر، اعلام شده است که نمایش «آکادمی پرندگان» به نویسندگی و کارگردانی حسین مزینانی روز _سه‌شنبه شانزدهم اسفندماه_ ساعت ۱۹ در تالار هنر میزبان هنرمندان، خبرنگاران و عکاسان است.

هرچند این نمایش ویژه کودک‌ونوجوان است اما اختصاص یک روز از این اجرا به خبرنگاران و عکاسان، اتفاقی مثبتی است که در تهران و در حوزه نمایش صورت گرفته است، اما این سیاست در برخی از استان‌های کشور که در حوزه نمایش فعال هستند، صورت نگرفته برخی از کارگردانان و اهالی تئاتر آن را مصداق بی‌ارزش دانستن نمایش می‌دانند.

هرچند فعالیت‌های جست و گریخته‌ای برای این امر در برخی از شهرستان‌ها همچون سمنان، اصفهان، مشهد و رشت صورت می‌گیرد اما این امر هنوز به‌عنوان یک سیاست واحد صورت نگرفته است و بر سر این موضوع اختلاف‌نظرهای متعددی وجود دارد.

اگرچه ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌تازگی اظهار کرد: «نزدیک به ۱۳ هزار رسانه با مجوز در حال فعالیت در کشور هستند، این مجموعه شامل حدود ۳۳۰ روزنامه ۴۰ خبرگزاری و هشت هزار نشریه و چهار هزار و ۶۰۰ پایگاه خبری در گستره‌های مختلف داریم»، اما هنوز متولیان امر از نبود آمار واحد تعداد خبرنگاران و عکاسان خبری اطلاع ندارند؛ این موضوع زمانی جدی‌تر می‌شود که در حوزه فرهنگ و هنر به‌ویژه خبرنگاران و عکاسان حوزه تئاتر کشور آمار و اطلاعات دقیقی موجود نیست.

نبود آمار و اطلاعات دقیق باعث شده که در تئاتر و نمایش‌ها به‌ویژه تئاترهای مطرح کشور، حجم زیادی از عکاسان و خبرنگاران متقاضی باشند که این امر باعث بی‌رغبتی کارگردان نمایش برای حضور خبرنگاران و عکاسان به دلیل مباحث مالی و فروش نمایش شده است.

کد خبر 645797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.