شاگردان شمسایی به دنبال انتقام از سامورایی‌ها

تیم‌ فوتسال کشورمان که ماه‌های گذشته در فینال جام ملت‌های آسیا برابر ژاپن شکست خورده بود این بار برابر سامورایی‌ها در فینال مسابقات صف‌آرایی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فینال مسابقات شش جانبه تایلند فردا _سه‌شنبه شانزدهم اسفندماه_ بین بین تیم‌های ایران و ژاپن برگزار می‌شود. درحالی که قبل از آغاز این مسابقات تصور می‌شد تورنمنت تایلند سطح بالایی نداشته باشد اما ژاپن و ایران با تمام قوا در این رقابت‌ها شرکت کردند و پیش‌بینی‌ها درباره فینالیست شدن دو قدرت سنتی فوتسال آسیا محقق شد.

مهرماه سال جاری تیم ملی ایران در مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۲ فوتسال آسیا با شکست مقتدرانه حریفانش راهی فینال شد اما در بازی نهایی برابر ژاپن به مشکل خورد و با نتیجه دو بر سه بازنده شد. به این ترتیب ژاپن چهارمین قهرمانی خود در قاره کهن را جشن گرفت و اجازه نداد ایران به سیزدهمین قهرمانی دست یابد. بازیکنان ایران در این مسابقه اشتباهات عجیبی را مرتکب شدند و حتی گل سوم ژاپن توسط سعید احمدعباسی وارد دروازه ایران شد.

حتی اگر «میدان دادن به بازیکنان جوان» مهم‌ترین اولویت تیم ملی فوتسال ایران برای تورنمنت تایلند باشد، اما بر هیچکس پوشیده نیست که وحید شمسایی با انگیزه قهرمانی در این رقابت‌ها به شهر پاتایا رفته است؛ به ویژه اینکه دیدار با ژاپن در تایلند تکرار فینال آسیا است و فرصت خوبی برای شمسایی و بازیکنان ایران به دست آمده است تا انتقام آخرین باخت به «سامورایی‌ها» را بگیرند..

بررسی مسیر صعود تیم‌های ایران و ژاپن نشان می‌دهد، سامورایی‌ها در مرحله گروهی تورنمنت تایلند با تیم میزبان و موزامبیک هم‌گروه بودند. ژاپنی‌ها ابتدا پنج بر صفر موزامبیک را شکست دادند و سپس چهار بر یک میزبان را از پیش رو برداشتند. در مرحله نیمه‌نهایی اما ژاپن کار سختی برابر عربستان داشت و با برد خفیف یک بر صفر به فینال رسید.

تیم ملی کشورمان در گروه دوم این بازی‌ها ابتدا ۱۱ بر صفر عربستان را شکست داد و سپس برابر مصر به برتری سه بر یک رسید. در نیمه‌نهایی تیم ایران، تایلند میزبان را پنج بر یک در هم کوبید تا راهی بازی نهایی شود.

کد خبر 645793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.