بهادری: هیئت دولت به‌طور میانگین هر ماه یک آیین‌نامه‌ برای دانش‌بنیان‌ها تصویب کرد

سخنگوی دولت با بیان این که آیین‌نامه‌های اجرایی باعث تسهیل امور و رونق تولید دانش‌بنیان‌ها می‌شود، گفت: هیئت دولت به‌طور میانگین هر ماه یک آیین‌نامه به‌منظور تسهیل امور و رونق تولید در دانش‌بنیان‌ها به تصویب رسانده است.

به گزارش ایمنا، علی بهادری جهرمی «آیین‌نامه حمایت از تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در حوزه ورزش و جوانان» را یکی از آیین‌نامه‌های تصویب شده در جلسه امروز هیئت دولت برشمرد و با توضیح برخی از مواد آن اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان مکلف شده است از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در حوزه محصولات ورزشی، حمایت موثر انجام دهد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راه‌اندازی و تجهیز خانه‌های ورزش و تامین داخلی محصولات ورزشی دانش‌بنیان از جمله مواردی است که در آیین‌نامه به آن اشاره شده و باعث افزایش و پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه ورزشی خواهد شد.

سخنگوی دولت با اشاره به این موضوع که در حوزه برخی از سامانه‌های ورزشی واردات انجام می‌شود، تصریح کرد: در آیین‌نامه پیش‌بینی شده است که در حوزه واردات تاسیسات، شبکه‌ها و سامانه‌های وارداتی، از شرکت‌های داخلی دانش‌بنیان حمایت و سرمایه‌گذاری موثر به‌عمل آید تا بتوانیم در این موارد و با در نظر داشتن اولویت‌هایی نظیر چمن مصنوعی، کف‌پوش سالن‌ها و فناوری کمک‌داور ویدئویی (VAR) محصولات با کیفیتی را به تولید انبوه برسانیم.

وی گفت: طراحی و استقرار سامانه استعدادیابی ورزشی از دوره مهدکودک و دبستان، ایجاد مدارس و هنرستان‌های مرتبط با محصولات و خدمات دانش‌بنیان حوزه ورزش و جوانان و معرفی مدال‌آوران جهانی و نخبگان ورزشی جهت جذب در این مدارس و هنرستان‌ها از دیگر مفاد آیین‌نامه‌ای است که در دولت به تصویب رسید.

بهادری جهرمی با بیان این موضوع که آیین‌نامه‌های اجرایی باعث تسهیل امور و رونق تولید دانش‌بنیان‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: با تصویب این آیین‌نامه در جلسه امروز هیئت دولت، مجموع آیین‌نامه‌های مصوب هیئت دولت در حوزه دانش‌بنیان که شعار سال است، طی یک‌سال گذشته به بیش‌از ۱۰ مورد رسید که نشان می‌دهد به‌طور میانگین هیئت دولت هر ماه یک آیین‌نامه به‌منظور تسهیل امور و رونق تولید در دانش‌بنیان‌ها به تصویب رسانده است.

منبع: تسنیم

کد خبر 645765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.