رومانی میزبان بزرگ‌ترین پارک خورشیدی اروپا

مقامات رومانی قصد دارند یکی از بزرگترین نیروگاه‌های فتوولتائیک اروپا را طی دو سال آینده بسازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات منطقه‌ای در شهرستان آراد رومانی، ساخت یک پارک فتوولتائیک عظیم را اعلام کردند. این پارک حدود ۱۰۴۴ مگاوات ظرفیت دارد و حدود ۸۰۰ میلیون یورو هزینه خواهد داشت که آن را به یکی از بزرگترین پارک‌های خورشیدی اروپا تبدیل می‌کند.

هفته گذشته مقامات منطقه گرنیکری آراد گزارش دادند که این پروژه با سرمایه‌گذاری اضافی ۲۰۰ میلیون یورویی در این شهرستان برای ساخت یک مرکز ذخیره‌سازی انرژی همراه خواهد بود. این تأسیسات می‌تواند حدود ۵۰۰ مگاوات برق ذخیره کند و به گفته شهردار در ۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی سابق ساخته خواهد شد. به گفته شهردار، ساخت نیروگاه خورشیدی تا ماه آگوست آغاز خواهد شد. این پارک خورشیدی نزدیک مرز رومانی با مجارستان است و باتری‌های آن به اندازه کانتینرهای باری خواهند بود.

رومانی میزبان بزرگ‌ترین پارک خورشیدی اروپا

با این مزرعه جدید خورشیدی، شهرستان آراد به یکی از کانون‌های سرمایه‌گذاری سبز در رومانی تبدیل خواهد شد. مسئولان قصد دارند طی سه سال آینده حدود ۱.۶ میلیارد یورو در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند و حجم خیره‌کننده‌ای از مزارع خورشیدی را راه‌اندازی کنند. علاوه بر این، به گفته راه‌اندازان این پروژه، اولین انرژی تجدیدپذیر تولید شده قرار است تا دسامبر ۲۰۲۴ وارد شبکه شود. با احداث این پارک خورشیدی حدود هزار نفر مشغول به کار خواهند شد و پس از اتمام ساخت، همچنان ۲۰۰ شغل وجود خواهد داشت. کارهای باستان‌شناسی در این مکان در حال انجام است و پس از آن باید از وزارت فرهنگ مجوز دریافت شود تا عملیات احداث آن آغاز شود.

جفت کردن انرژی خورشیدی با ذخیره‌سازی یکی از راه‌های تشکیل یک نیروگاه هیبریدی است. سرمایه‌گذاران بسیاری در سراسر جهان باتری‌هایی را به نیروگاه‌های فتوولتائیک یا پارک‌های بادی موجود یا برنامه‌ریزی‌شده خود اضافه می‌کنند. ذخیره‌سازی، فشار روی شبکه را کاهش می‌دهد و اپراتورها می‌توانند مازاد برق را برای مدتی نگه دارند و زمانی که قیمت‌ها بالاتر است آن را بفروشند.

رومانی میزبان بزرگ‌ترین پارک خورشیدی اروپا

کد خبر 645721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.