گردشگری مقاومت در بوشهر توسعه پیدا خواهد کرد

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه گردشگری مقاومت توسعه پیدا خواهد کرد، گفت: استان بوشهر جایگاه مهمی در مقاومت دارد و باید در این زمینه مفهوم‌سازی و مرزبندی کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، علی‌اصغر شالبافیان در سومین نشست تخصصی گردشگری مقاومت اظهار کرد: حوزه گردشگری مقاومت از سایر حوزه‌های گردشگری متفاوت است و نیاز به مرزبندی و ادبیات سازی دارد و باید ظرفیت‌ها تبدیل به محصول شود.

وی افزود: استان بوشهر جایگاه مهمی در مقاومت دارد و باید در این زمینه مفهوم‌سازی و مرزبندی کنیم.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز در این نشست گفت: در گردشگری مقاومت چند مورد قابل بررسی است، بررسی مبانی معرفی گردشگری مقاومت، ایجاد یک بخش جغرافیایی مقاومت، توسعه زیرساختی گردشگری مقاومت در فضای حقیقی و مجازی، ایجاد زمینه در سیستم‌های الکترونیک برای گردشگری مجازی، که اگر این موارد در کنار هم قرار بگیرد، قطعاً در گردشگری مقاومت پیشرفت خواهیم کرد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری افزود: گردشگری مقاومت دارای مبنای معرفتی است و خداوند هم در آیات قرآن به این موضوع امر کرده است، مراکز گردشگری مقاومت در استان دچار فرسودگی شده است که باید در این زمینه اعتبارات لازم تخصیص یابد و باید در این عرصه جوانان مورد توجه قرار بگیرند.

احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر هم در این نشست با بیان اینکه بوشهر پیشینه قدیمی در مقاومت دارد و ظرفیت‌های خوبی در این زمینه وجود دارد، ظرفیت‌هایی در حوزه دفاع مقدس، در حوزه جنگ فرهنگی و در حوزه جنگ اقتصادی که باید از نمادها استفاده کنیم، گفت: پیشنهاد می‌شود برای تسهیل در کار یک کارگروه تشکیل شود چرا که نمادها بسیار مهم هستند.

اسماعیل سجادی‌منش، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر نیز در این نشست اظهار کرد: گردشگری مقاومت در بوشهر توسعه پیدا خواهد کرد و تقویت می‌شود.

وی با اشاره به رشادت بزرگ مردان استان گفت: مجاهدان بزرگ استان با تدابیر خود راه مجاهدت را باز کردند خط مبارزه در در استان بوشهر یک خط ثابت و ادامه‌دار است و از ۶۰۰ سال پیش مقاومت در استان تا هم اکنون ادامه دارد.

کد خبر 645675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.