سیستم حمل‌ونقل شهری اراک امسال هوشمند می‌شود

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اراک گفت: هوشمندسازی سیستم حمل‌ونقل عمومی و پیگیری و تصویب پروژه تقاطع‌های شهری از مهمترین اولویت‌های این کمیسیون در سال‌ جاری است.

علی‌اصغر غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کارگروه‌های فنی و مهندسی، حمل‌ونقل و ترافیک، معماری و شهرسازی و سیما و منظر شهری سال گذشته ذیل کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اراک در ۲۰ جلسه به پیگیری پروژه‌های و مشکلات شهری در زمینه‌های مربوطه پرداخت.

وی افزود: در راستای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، سال گذشته اتوبوس‌های جدید برای شهر خریداری شد که پلاک‌گذاری این اتوبوس‌ها، همچنین تعمیر و بازسازی اتوبوس‌های قدیمی در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به هوشمندسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی ادامه داد: در راستای افزایش سرویس‌دهی به شهروندان، قراردادی برای پرداخت الکترونیکی کرایه اتوبوس منعقد شده است که به‌زودی اجرایی خواهد شد، همچنین اپلیکیشنی در حال طراحی است که به‌واسطه آن شهروندان می‌توانند زمان سفر و موقعیت اتوبوس را رصد کنند و در فاز دوم این پروژه به هوشمندسازی سیستم تاکسیرانی شهر می‌پردازیم.

وی خاطرنشان کرد: تصویب لایحه خرید خودرو سیار جهت ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی و اجرای چند پل عابرپیاده در سطح شهر از دیگر برنامه‌های ترافیکی بود که در شورای اسلامی شهر پیگیری شد و به نتیجه رسید.

غفاری پیگیری و رفع موانع پیش روی پروژه تقاطع‌های غیرهمسطح شهر را از دیگر سیاست‌های کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اراک دانست و افزود: تقاطع‌های جاده فراهان، میدان امام خمینی (ره) و میدان امام حسین (ع) از دیگر موارد پیگیری شده در این کمیسیون بود که موانع و تعارضات این پروژه‌ها رفع شد و طبق زمانبندی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: قراردادی نیز با پیمانکار جدید پروژه آفتاب منعقد شده است که امیدواریم این پروژه در سال جدید پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: از دیگر طرح‌های عمرانی دنبال شده در این کمیسیون می‌توان به پیگیری و بررسی طرح تقاطع غیرهمسطح آرامستان، اجرا و پیشرفت پروژه ساختمان اداری مناطق دو و سه، انعقاد قرارداد و پیشرفت پروژه دره‌گردو، اجرای پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس، فعال‌سازی پروژه مسکونی ۹۰ واحدی کوی قائم و تصویب طرح تقاطع غیرهمسطح در انتهای کوی امام علی (ع) اشاره کرد.

وی با اشاره به اهمیت افزایش کمی و کیفی ساخت‌وسازها در شهر گفت: مشارکت در برگزاری سمینار آموزشی بتن‌های پرمقاومت و توانمند، برگزاری سمینار نقشه‌برداری همچنین برگزاری جلسات مستمر با نمایندگان سازندگان و انبوه‌سازان، بررسی و رفع مشکلات پیش روی ساخت‌وساز در شهر، بررسی و تحلیل پروانه‌های صادر شده توسط مناطق و ارائه راهکار جهت تشویق شهروندان به ساخت‌وساز از جمله موارد انجام شده در زمینه بررسی موانع ساخت‌وساز، ارائه راهکار و توسعه آن در شهر بوده است.

غفاری با بیان اینکه هوشمندسازی سیستم حمل‌ونقل عمومی و پیگیری و تصویب پروژه تقاطع‌های شهری از مهمترین اولویت‌های کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اراک در سال جاری است، تصریح کرد: پیگیری اجرای پروژه‌های مجتمع چندعملکردی کوی امام علی (ع)، پیگیری نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده شهری با اولویت کوی امام علی (ع)، کوی سجادیه و کوی ولی‌عصر (عج)، بررسی طرح جامع مبلمان و تبلیغات شهری و ارائه پیشنهادهای لازم به مشاور پیگیری طرح مناسب‌سازی معابر برای استفاده معلولان از دیگر سیاست‌های مهم کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اراک بوده است.

کد خبر 645641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.