شاهکار بهرام بیضایی در نمایش «در حضور باد»

نمایش «در حضور باد» به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی ایمان جلال تا بیست‌ودوم اسفندماه در پردیس هنر اصفهان اجرا می‌شود.

ایمان جلال در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نمایش «در حضور باد» سومین اثری است که کارگردانی آن را برعهده‌دارم. نمایشنامه این نمایش یکی از آثار معروف استاد بهرام بیضایی است که در سال ۱۳۴۷ نوشته شده است.

وی ادامه داد: نمایش «در حضور باد» مضحکه‌ای از دنیای پیرامون است داستان جنگ دو ابرقدرت هستند که بابی رحمی کامل برای دستیابی به قدرت بیشتر افراد بی‌گناه را فدا کرده و از هر تلاشی برای فروپاشی دنیا دسته کم نمی‌گذارند و نکته جالب اینجاست به دنبال مقصر برای نابسمانی‌های دنیا می‌گردند.

شاهکار بهرام بیضایی در نمایش «در حضور باد»

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: دلیل اینکه موضوع نارسمانی دنیا و جنگ ابرقدرت‌ها را برای نمایش در حضور باد انتخاب کردم بدین خاطر بود که این مشکل باوجوداینکه در قرن حاضر صلح به‌عنوان شعار اصلی در مجامع بین‌المللی استفاده می‌شود، اما بیش از گذشته شاهد جنگ ابرقدرت‌ها با یکدیگر هستیم.

وی گفت: نمایش «در حضور باد» به متن نمایش وفادار مانده است و هیچ تغییری در متن نمایش ایجاد نکرده، ضمن اینکه سعی شده است با ایجاد سیستم فاصله‌گذاری «برتولت برشت» در تئاتر که یک تکنیک فضاسازی در تئاتر است، پیام نمایش به شیوه اثرگذار به تماشاگر انتقال پیدا کند.

جلال ادامه داد: نمایش در حضور باد اولین اجرایش را در شهر اصفهان دارد و در شهرهای دیگر کشور همچون تهران بارها اجرا داشته و مورد استقبال مخاطبان قرارگرفته است.

این کارگردان تئاتر گفت: کارهای تمرین و مقدمات اجرای نمایش از شهریورماه سال جاری صورت گرفت که درنهایت در اسفندماه ماه در پردیس هنر اصفهان در حال اجرا است.

وی افزود: قیمت بلیت این نمایش ۶۸ هزار تومان است که در دو شب اخیر مورد استقبال همشهریان قرار گرفته و با مساعدت‌های دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان، تا بیست و دوم اسفندماه ادامه دارد.

جلال با بیان اینکه در نمایش در حضور باد محمد بارانی، محمدجواد پاک‌نژاد و من به ایفای نقش می‌پردازند، گفت: این نمایش هر شب ساعت ۱۸:۳۰ به اجرا می‌رود و طول مدت نمایش یک ساعت است.

این کارگردان اظهار کرد: علاقه‌مندان برای خرید این نمایش می‌توانند به سایت گیشه هشت به نشانی الکترونیکی https://gisheh8.com/ مراجعه کنند.

کد خبر 645639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.