نصب حصار برای محافظت از گیاهان خیابانی در لیتوانی

شهرداری ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، برای حفظ گیاهان کاشته شده کنار خیابان‌ها، حصارهای محافظتی را نصب کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر ویلنیوس اعلام کرد که برای مراقبت از گیاهان کنار خیابان‌ها، حصارهای مراقبتی خواهد گذاشت. این دیواره‌های ساده ممکن است در دنیایی پر از اختراع و تکنولوژی، کاملا ساده به نظر برسد، اما نشان می‌دهد که گاهی اوقات برای محافظت از زندگی سبز شهری به دستگاه یا اقدام پیچیده‌ای نیاز نیست.

هدف از نرده های کم‌ارتفاع، محافظت از نهال‌های جدید در برابر اثرات مضر و سمی آلودگی خیابان‌ها مانند دود اگزوز خودروها و نمک یخ‌زدایی است که به طور گسترده در فصل زمستان بر سطح خیابان‌ها پاشیده می‌شود.

طبق استانداردهای جدید خیابان‌های ویلنیوس، در چند سال گذشته ردیفی از درخچه‌ها و بوته‌ها در مسیرهای عابر پیاده و دوچرخه به گونه‌ای کاشته شده است که آن‌ها را از خیابان‌ها جدا کند. این نوارهای سبز گرد و غبار و آلودگی را جذب می‌کنند، در روزهای گرم تابستان، درختان و بوته‌ها برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران سایه ایجاد می‌کنند و هوای سراسر شهر را خنک و مرطوب می‌کنند.

نصب حصار برای محافظت از گیاهان خیابانی در لیتوانی

این گیاهان کوچک قبل از اینکه آنها بتوانند بالغ شوند، کاملا آسیب‌پذیر هستند و به همین دلیل است که مقامات تصمیم گرفتند از آن‌ها با حصارهای کوچک محافظت کنند. حدود ۲۳ کیلومتر از این حصارهای کوچک در اطراف نهال‌ها نصب شده است. زمستان آینده، محل تعبیه آنها با در نظر گرفتن کاشت درختان، درختچه ها یا گل‌های جدید تنظیم می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد موانع گیاهی به کاهش شوری خاک به نصف در مقایسه با مناطق حفاظت‌نشده کمک می‌کند.

سال گذشته یک آزمایش خاک انجام شد که نشان می‌داد در جایی که حصارهای محافظ نصب شده است، غلظت کلرید در آن قسمت از ۸۰ میلی‌گرم بر کیلوگرم فراتر نمی‌رود. اگر این میزان از این حد فراتر رود، گیاهان آسیب‌پذیرتر و رشد آنها کند می‌شود، درختان دیرتر سبز می‌شوند و ممکن است ضایعاتی روی برگ ها ظاهر شود.

کد خبر 645630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.