خاندوزی: تورم سال آینده کمتر از امسال خواهد بود

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه نرخ تورم در آینده روند کاهشی خواهد داشت، گفت: برنامه دولت و بانک مرکزی برای سال آینده کاهش نرخ تورم نسبت به امسال است.

به گزارش ایمنا، سیداحسان خاندوزی امروز _یکشنبه، چهاردهم اسفندماه_ در نخستین همایش ملی قرض‌الحسنه، اظهار کرد: برنامه دولت و بانک مرکزی برای سال آینده، کاهش نرخ تورم نسبت به امسال است و در بحث ارزی نیز با توجه به اختیاراتی که به بانک مرکزی داده شده، امیدواریم شاهد نرخ تورم کمتری نسبت به امسال باشیم.

وی درباره افزایش سقف بودجه در مجلس، گفت: اصرار جدی دولت این است که همان‌طورکه امسال موفق شدیم نسبت به سال قبل کسری بودجه منابع عمومی را کم کنیم، با وجود کسری بودجه‌ای که در تبصره ۱۴ و هدفمندی یارانه‌ها وجود داشت؛ درخواست جدی ما از مجلس این است که طبق همین توافق و همکاری که پیش از این داشتیم، سقف بودجه را افزایش ندهند، این موضوع به تعامل مشترک دولت و مجلس کمک می‌کند.

وزیر اقتصاد درباره پرداخت وام بانک‌ها به کارکنان و شرکت‌های خود، گفت: حتماً یکی از تخلفاتی که بانک مرکزی باید به‌طورجدی با آن برخورد و مبارزه کند، این موضوع است که باعث شده سرمایه اجتماعی و اعتماد گروهی از مردم از بین برود.

خاندوزی اضافه کرد: اگر بیش از سقف، تسهیلات به کارکنان بانکی پرداخت شده باشد، باید در اولویت‌های نظارتی بانک مرکزی قرار بگیرد و بنده هم حتماً این موضوع را در شورای پول و اعتبار به عنوان یک مطالبه جدی مطرح خواهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راهبردهایی که به شکل ویژه در حال پیگیری آن هستیم این است که ابعاد عدالت اجتماعی و اقتصادی مردم را تقویت کنیم.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: اقتصادی که ریشه‌های آن به حمایت و آگاهی مردم بازنگردد، پایداری نخواهد داشت و پایداری پیشرفت اقتصادی محصول مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی و پیشرفت‌های اجتماعی مردم است.

کد خبر 645628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.