هشدار رگبار و وزش باد شدید و طوفان‌های لحظه‌ای تا پایان هفته در اصفهان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از روز سه‌شنبه تا اواخر هفته، با گذر امواج متناوب از روی استان، افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و بارش باران به‌صورت رگبار، در مناطق کوهستانی برف و احتمال رعدوبرق به‌ویژه در نیمه غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً پایدار طی امروز و فردا روی استان است. بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به‌صورت صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید به‌ویژه برای امروز و در نیمه جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به جوی نسبتاً پایدار طی امروز و فردا روی استان، افزود: از روز _سه‌شنبه شانزدهم اسفندماه_ تا اواخر هفته، با گذر امواج متناوب از روی استان، افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و بارش باران اغلب به‌صورت رگبار، در مناطق کوهستانی برف و احتمال رعد و برق به‌ویژه در نیمه غربی استان و برای روزهای چهارشنبه و جمعه پیش‌بینی می‌شود. در مناطق مستعد شرق خیزش گردوخاک محلی نیز دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار سطح زرد در روز سیزدهم اسفندماه با فعالیت سامانه به صورت وزش باد شدید، تصریح کرد: فعالیت این سامانه بعدازظهر شنبه آغاز شده و تا پایان وقت پنجشنبه هجدهم با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و طوفان‌های لحظه‌ای تداوم دارد.

وی ادامه داد: فعالیت این سامانه در روز شنبه در شهرستان‌های نائین، اردستان، برزک و مناطق جنوب کاشان، شهرضا، گلپایگان، خوانسار و فریدون‌شهر همراه بوده است و امروز بیشتر مناطق به ویژه نائین، شهرضا، گلپایگان، خوانسار، سمیرم، دهق، ورزنه، مبارکه، کاشان، اردستان و همچنین فریدون‌شهر شاهد وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و طوفان‌های لحظه‌ای خواهد بود.

آقایی افزود: فعالیت سامانه به صورت وزش باد شدید از روز دوشنبه تا پنجشنبه بیشتر مناطق به ویژه نائین، شهرضا، گلپایگان، خوانسار، سمیرم، دهق، ورزنه، مبارکه، کاشان، اردستان، تیران، خوروبیابانک و چوپانان را در بر خواهد گرفت.

وی اوج فعالیت سامانه با وزش باد شدید را روز _سه‌شنبه شانزدهم اسفندماه_ اعلام کرد و گفت: اختلال و کاهش دید در جاده‌ها به‌واسطه گردوخاک محلی، احتمال اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی برف‌گیر به علت کولاک برف، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه‌های شهری و روستایی، احتمال شکستن درختان فرسوده، اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی اصفهان به یزد-اصفهان به قم–اصفهان به کهگیلویه و بویراحمد از اثرات مخاطرات فعالیت این سامانه است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر، توقف فعالیت‌ها در فضای باز، انجام تدابیر پیشگیرانه برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید توصیه می‌شود.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد طی امروز با فعالیت سامانه بارشی از روز سه‌شنبه تا پایان وقت جمعه بر روی استان، گفت: بارش باران گاهی به صورت رگبار، برف مناطق مرتفع و سردسیر، تندباد شدید موقتی و احتمال رعد و برق و تگرگ در مناطق غرب و شمال غرب و بیشتر نقاط استان را در بر می‌گیرد.

آقایی افزود: لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال ایجاد روان آب، کاهش دید، احتمال اختلال در راه‌های روستایی در مناطق سردسیر و مرتفع از اثرات مخاطرات فعالیت این سامانه بارشی است.

وی تصریح کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و احتیاط در جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی دستگاه‌های امدادی در صورت لزوم توصیه می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه بیشینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق یک تا سه درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به شش درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌میاندشت با دمای منفی یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 645626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.