استراتژی بالتیمور برای افزایش شفافیت امنیتی

مدیران بالتیمور آمریکا از آغاز طرح افزایش شفافیت امنیتی شهروندان خبر داده و مدعی شده‌اند که از این پس، آژانس‌های مسئول تامین امنیت مردم موظف به پاسخ‌گویی درمورد اقدامات خود در این زمینه هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ابزار داده‌های جدیدی در اختیار شهروندان «بالتیمور» قرار گرفته است که به آن‌ها امکان فراخوانی آژانس‌های امنیتی به پاسخ‌گویی به مشکلات آن‌ها در مورد مشکلات امنیتی را می‌دهد و به دنبال آن، عملکرد این نهادها از شفافیت بیشتری برخوردار می‌شود.

در این راستا، لیست کاملی از آمار جرم، اقدامات انجام شده برای کاهش آن‌ها و داده‌های مربوط به دستگیری افراد مجرم در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت و به دنبال آن، مردم از فضاهای عمومی با بالاترین امنیت برای حضور خود آگاه خواهند شد، ضمن اینکه اطلاعاتی نیز در مورد سطح امنیت مکان‌های عمومی نظیر بیمارستان‌ها و مدارس و مداخلات انجام شده در هر یک به شهروندان ارائه می‌شود.

ارائه خدمات داده‌محور به شهروندان بالتیمور برای افزایش امنیت

ارزیابی اقدامات دولت و افزایش مسئولیت‌پذیری آن‌ها مهم‌ترین اولویت‌های طرح جدید بالتیمور برای بهبود امنیت عمومی در شهر به‌شمار می‌رود که از طریق فراهم آوردن امکان ارائه خدمات داده‌محور تحقق می‌یابد.

درواقع، مدیران شهر امکان تجزیه‌وتحلیل تعداد و چگونگی اقدامات انجام شده توسط افراد مسئول را در راستای افزایش امنیت شهری فراهم می‌آورند که این امر نه‌تنها به افزایش مسئولیت‌پذیری آن‌ها در این زمینه کمک می‌کند، بلکه افزایش شفافیت عملکرد آن‌ها میان مردم و در نتیجه، اعتمادسازی را به دنبال دارد.

استراتژی بالتیمور برای افزایش شفافیت امنیتی

استراتژی بالتیمور برای کاهش نرخ خشونت و ارتکاب جرم

طرح شفاف‌سازی اقدامات آژانس‌های امنیتی بالتیمور از سال ۲۰۲۱ آغاز شده است، با این حال مدیران شهر استراتژی‌های جدیدی به آن افزوده‌اند که بدون شک، کاهش چشمگیر نرخ خشونت و ارتکاب جرم را به دنبال خواهد داشت.

درواقع، مدیران در طرح جدید، فراتر از برنامه‌ریزی، پیگرد قانونی و زندانی کردن افراد مجرم پیش رفته‌اند و ارتکاب جرم را یک بحران سلامت عمومی در نظر گرفته‌اند که باید با همکاری نهادهای مختلف شهری، آژانس‌های امنیتی و حتی خود شهروندان رفع شود. این استراتژی در دسامبر سال ۲۰۲۲ به‌طورآزمایشی پیاده شد و نشان از کاهش قتل و سایر جرایم شهری داشت و به همین دلیل، مدیران بالتیمور تصمیم گرفتند از آن برای همیشه به منظور افزایش امنیت شهری بهره بگیرند.

کد خبر 645617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.