درختکاری، تکه‌ای از پازل تقویت فرهنگ و مشارکت شهروندی

شهردار چمگردان گفت: روز درختکاری بهانه‌ای شده است تا بسیاری از ارزش‌ها و رویدادهای فرهنگی در قالب این روز مورد توجه قرار گیرد، مدیریت شهری نیز به این بهانه تلاش می‌کند تا برای داشتن شهری سبز از این فرصت به عنوان تکه‌ای از پازل تقویت فرهنگ و مشارکت شهروندی استفاده کند.

علی پوربافرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درختکاری را راهکار مؤثری برای مبارزه با آلودگی دانست و اظهار کرد: درخت به دلیل کارکردهای مختلف عنصری مهم و حیات‌بخش به‌شمار می‌آید و به همین علت نه تنها از نگاه قرآن از جایگاه ممتازی برخوردار است، بلکه در هنر و ادبیات نیز مورد ستایش قرار گرفته و کارکردهای فرهنگی و اجتماعی آن به دلیل مشکلات زیست‌محیطی مورد توجه است.

وی افزود: با فرارسیدن ماه اسفند، آغوش زمین پذیرای نهال‌های نوپا می‌شود و روز درختکاری بهانه‌ای شده است تا بسیاری از ارزش‌ها و رویدادهای فرهنگی در قالب این روز مور توجه قرار گیرد، مدیریت شهری نیز به این بهانه تلاش می‌کند تا برای داشتن شهری سبز از این فرصت به عنوان تکه‌ای از پازل تقویت فرهنگ و مشارکت شهروندی استفاده کند.

شهردار چمگردان با بیان اینکه امروزه به دلیل صنعتی شدن جوامع بشری درختان نقش مهمی در زندگی انسان‌ها ایفا می‌کنند، خاطرنشان کرد: شهر چمگردان به دلیل میزبانی از صنایع بزرگ با چالش‌های زیست‌محیطی مواجه است، از این‌رو شهرداری در تلاش است با توسعه و حفظ محیط زیست شهری ریه‌های شهر را تقویت کند تا شهروندان به‌خصوص گروه‌های آسیب‌پذیر همچون بیماران، سالخوردگان و کودکان با آسیب‌های کمتری مواجه شوند.

پوربافرانی توجه به درخت و درختکاری را راه‌حل مناسبی برای مبارزه با آلودگی‌های دانست و ادامه داد: پانزدهم اسفندماه به موضوع درخت و درختکاری اختصاص یافته و شهرداری چمگردان با انجام برنامه‌ریزی‌های لازم به‌گونه‌ای عمل کرده است که از این فرصت به عنوان یک نماد برای ترغیب شهروندان به کاشت و حفاظت از درختان استفاده کند.

وی با اشاره به کاشت نهال به یاد جان باختگان کرونا گفت: با توجه به شیوع کرونا و از دست دادن تعدادی از شهروندان به دلیل ابتلا به این ویروس منحوس، کاشت نهال در طرح همدلی با خانواده متوفیان ویروس کرونا در شهر چمگردان اجرایی خواهد شد.

شهردار چمگردان افزود: به دلیل فروکش کردن این ویروس و به صفر رسیدن تعداد متوفیان آن در شهر، ویژه‌برنامه کاشت درخت با حضور مسئولان شهرستان لنجان، شهروندان و خانواده‌های متوفیان همزمان با روز درختکاری در این شهر برگزار می‌شود.

کد خبر 645582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.