برنامه میلان برای ساخت ورزشگاه بدون دخالت اینتر

ساخت ورزشگاه جدید در دستور کار دو باشگاه بزرگ میلان ایتالیا قرار گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از پایگاه خبری فوتبال ایتالیا، گری کاردیناله، مالک جدید میلان، در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک استادیوم جدید برای روسونری در منطقه لا مائورا شهر میلان است و می‌خواهد سهم اینتر را از ورزشگاه جدید به‌طور کامل حذف کند.

شهردار میلان، بپه سالا این هفته تأیید کرد که تأخیرهای مکرر و تشریفات اداری باعث شده است تا میلان و اینتر به دنبال مکان‌های جدیدی برای ساخت ورزشگاه باشند. دولت ایتالیا می‌خواهد از تخریب استادیوم جوزپه مه آتزا جلوگیری کند و بر این امر اصرار دارد.

شگفتی بزرگ برای فوتبال ایتالیا این بود که دو باشگاه مطرح ایتالیا پس از سال‌ها کار با یکدیگر در پروژه‌های گوناگون، اکنون آماده جدا شدن و ساخت ورزشگاه‌های جداگانه خود هستند. میلان اولین طرفی بود که اعلام کرد که ترجیح می‌دهد، جدا شود و کار خود را در اسرع وقت آغاز کند.

برنامه فعلی میلان، ساخت یک استادیوم ۶۰ یا ۷۰ هزار نفری در منطقه لا مائورا هر میلان است. این باشگاه در نظر دارد تا وام ۶۰۰ میلیونی نیز دریافت کند و به این ترتیب نیازی به همکاری با اینتر نداشته باشد.

البته میلان با چالش‌های جدی برای ساخت ورزشگاه جدید روبه‌رو است. پیش‌تر سه مشاور شهری درخواستی را برای جلوگیری از توسعه در منطقه Parco Agricolo Sud شهر به منظور محافظت از محیط زیست ارائه کرده‌اند. آن‌ها اعلام کرده‌اند که ساخت ورزشگاه ۷۰ هزارنفری در این منطقه بسیار غیرقابل قبول است سرمایه‌گذاران خصوصی نباید تصور کنند که قادر هستند هر کاری در شهر میلان انجام دهند.

باشگاه اینتر تمرکز خود برای ساخت ورزشگاه را به منطقه آساگو متمرکز کرده است، جایی که در حال حاضر یک مرکز خرید بزرگ و سالن سرپوشیده‌ای برای برگزاری کنسرت وجود دارد.

کد خبر 645566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.