مهیاتر از سال قبل به استقبال نوروز می‌رویم/ شهرداری همیشه در صحنه بوده است

شهردار اصفهان با بیان اینکه همدلی و همراهی در مدیریت شهر اتفاق افتاده است، گفت: ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان چند ماه زودتر از ستاد سفر استان تشکیل شد، در این راستا به‌منظور آماده‌سازی شهر برای نوروز، برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی در حوزه عمرانی، فرهنگی و تبلیغاتی تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _یکشنبه چهاردهم اسفند_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به خدمات ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: سیاست دولت تشویق مردم به سفر در تعطیلات نوروز است، در این راستا پلیس راهور معتقد است که امسال سفرهای نوروزی بیش از سال‌های قبل خواهد شد، بنابراین امیدواریم مردم از فرصت تعطیلات برای تجدید روحیه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اصفهان یکی از مقاصد اصلی سفر مسافران نوروزی است پس باید آمادگی خود را بیشتر کنیم، تصریح کرد: ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان چند ماه زودتر از ستاد سفر استان تشکیل شد، در این راستا کمیته‌ها شکل گرفته و به‌منظور آماده سازی شهر برای نوروز برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی در حوزه عمرانی، فرهنگی و تبلیغاتی تدارک دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: به تمام دستگاه‌ها و نهادها اعلام شده که شهرداری در حد بضاعت خود آماده است تا در حوزه فرهنگی و اجتماعی به میدان بیاید، اگر نهادها در حوزه فرهنگی اقدام و ایده‌ای دارند برای اجرای آن در شهر کمک خواهیم کرد.

قاسم‌زاده تاکید کرد: اینکه انتظار داشته باشیم شهرداری همه شهر را در حوزه فرهنگی و اجتماعی پوشش دهد، قابل انجام نیست؛ شهرداری بر اساس بضاعت خود به میدان می‌آید اما ممکن است کفایت شهر را نکند، زیرا شهر بزرگ و متنوع است و محور و محلات متعددی دارد.

وی اظهار کرد: شهرداری اصفهان با مهندسی تبلیغات، شهر را در نوروز که با ماه مبارک رمضان تلاقی دارد، پوشش می‌دهد اما ادعایی نداریم که بتوانیم انتظار تمام دغدغه‌مندان را تأمین کنیم.

شهردار اصفهان افزود: تبلیغات هم آستانه تأثیری دارد و ممکن است حتی از جایی به بعد اثر منفی نیز داشته باشد، بنابراین اگر در نوروز بخواهیم شهر را مملو از پیام‌های تبلیغاتی کنیم، نتیجه خنثی خواهد داشت، زیرا حواس پنج‌گانه مردم تا حدی تحت تأثیر محرک محیط قرار دارد و اگر تبلیغات متنوع باشد، به جایی نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه تیم نخبگان شهرداری و اتاق‌های فکر، بر اساس فهم خود از تبلیغات و کار فرهنگی، مهندسی فرهنگی می‌کنند و محصولات خوبی نیز تولید می‌شود، اما سوال این است که آیا این انتظار دغدغه‌مندان را تأمین می‌کند؟ که پاسخ را نمی‌دانیم، گفت: دیگر دستگاه‌ها و نهادها نیز باید به کمک بیایند؛ در این رابطه تنها دغدغه داشتن مشکلی را رفع نمی‌کند، بنابراین دغدغه باید تبدیل به مسئله و راه حل شود که در این راستا نهادها و دستگاه‌ها می‌توانند محصول تولید کنند، شهرداری نیز به آنها کمک خواهد کرد.

مردم اصفهان در هدایت مسافران و کمک به حفظ شخصیت فرهنگی شهر کوشا باشند

قاسم‌زاده با بیان اینکه ما نمی‌توانیم وعده بدهیم که تمام ایده‌آل‌ها را محقق می‌کنیم، البته حضور شهرداری در پشتیبانی، طراحی و اجرا پررنگ است مانند همیشه که شهرداری در صحنه بوده است، افزود: ادعای ما این است که در حد بضاعت حضور پیدا کنیم البته سعی می‌کنیم فعالیتی عالمانه، تخصصی و مبتنی بر نگاه درست فرهنگی و تبلیغاتی انجام دهیم، ضمن اینکه عرصه را نیز بر کسی نبسته‌ایم؛ شهر تنوع دارد و سازمان‌های مختلف فرهنگی و دستگاه‌های متولی این حوزه هر کدام خواستند در این ایام در حوزه فرهنگی و تبلیغاتی شهر حضور پیدا کنند ما کمک می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری تا حد توان برای انجام امور تلاش می‌کند اما قول نمی‌دهد انتظار همه علاقه‌مندان حوزه فرهنگ را تأمین کند، گفت: همدلی و همراهی در مدیریت شهر اصفهان اتفاق افتاده است به‌طوری که با یک مدیریت واحد در قالب ستاد دائمی خدمات سفر فعالیت‌ها انجام می‌شود.

شهردار اصفهان اضافه کرد: با تلنگری که شورای اسلامی شهر برای آماده‌سازی باغ فدک از اواسط سال به شهرداری زد، این همراهی و همگامی شورا و شهرداری مؤثر واقع شد، بر این اساس امسال مهیاتر از سال قبل به استقبال نوروز می‌رویم که نشانه آن آمادگی باغ فدک برای استقبال از مسافران نوروزی است.

وی گفت: میهمانان نوروزی باید متوجه باشند که به شهری با شخصیت، فرهنگی، مذهبی و جهاد و ایثار سفر کرده‌اند، البته هر فردی هر کجا مهمانی می‌رود، باید رعایت حال میزبان را کند و به باور و اعتقادات میزبان احترام بگذارد؛ مردم اصفهان نیز در هدایت مسافران و کمک به حفظ شخصیت فرهنگی شهر کوشا باشند تا به شخصیت فرهنگی شهر ما تحت تأثیر رفت و آمد خدشه‌ای وارد نشود و خراشی بر چهره آن نیفتد.

کد خبر 645564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.