لزوم پایبندی به قوانین در تصمیم‌گیری‌ها

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر پایبندی و رعایت قوانین و مقررات در تصمیم‌های شورایی گفت: سرفصل‌های آموزشی با اولویت‌بندی ویژه شوراهای اسلامی شهرها و روستاها توسط شورای اسلامی استان تهیه و تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهمن میری امروز _یکشنبه چهاردهم اسفند_ در نشست شورای استان پیرامون تفاهم‌نامه چهارجانبه شورا بین نیروی انتظامی، معاونت وقوع جرم دادگستری و جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: شورای اسلامی استان با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی استان اقدام به برگزاری دوره آموزشی جهت شوراهای اسلامی شهرهای دوره ششم کرد که امیدواریم با انعقاد این تفاهم‌نامه و حضور نیروی انتظامی دوره‌های بعدی به بهترین نحو ممکن برنامه‌ریزی و برگزار شود.

وی افزود: چنانچه ارگان یا نهادی قصد برگزاری دوره آموزشی جهت شوراهای اسلامی را داشته باشد، با توجه به مفاد تفاهم‌نامه مراتب از سوی شورای استان استعلام می‌شود، همچنین سرفصل‌های آموزشی با اولویت‌بندی ویژه شوراهای اسلامی شهرها و روستاها توسط شورای اسلامی استان تهیه و تدوین شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر پایبندی و رعایت قوانین و مقررات در تصمیم‌های شورایی تصریح کرد: چنانچه در مفاد تفاهم‌نامه در طول اجرا پیشنهاداتی واصل شد و یا نیاز به اصلاحیه داشت، به صورت متمم در آن منظور می‌شود، همچنین پیشنهاد می‌شود نیروی انتظامی با توجه به امکاناتی که در دست داشته نسبت به افکارسنجی و آسیب‌شناسی و معضلات اقدام کند، چراکه اگر این مهم انجام شود، مشخص خواهد شد آسیب‌ها در چه سطحی است و جهت آموزش از چه موضوعی باید آغاز کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از همکاری شورای اسلامی استان با سه قوه طرف تفاهم‌نامه گفت: با همکاری طرفین اهدافی که به سود اعضای شوراهای اسلامی است، انجام شد و برگزاری جلسه با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در دستور کار این شورا قرار خواهد گرفت.

میری با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات در تصمیم‌های صحن جلسات شورا، اظهار کرد: شوراهای اسلامی بر مبنای پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نیازهای هر منطقه شکل گرفت و مصوبات آنان در محدوده مناطق خود اجرا می‌شود، لذا باید کاربردی و اجرایی و بر مبنای رعایت دقیق قانون و مقررات تصویب شود.

وی با اشاره به جمعیت قابل توجه بعضی از روستاهای شهرستان کیار، تصریح کرد: به‌منظور بهره‌مندی جوانان و ایجاد شادابی و نشاط در روستاها درخواست احداث سالن ورزشی در روستاهای با جمعیت بالا در شهرستان کیار باید جزو اولویت‌ها باشد تا از مهاجرت اهالی روستا جلوگیری شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کیار در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر مطالبه‌گری شوراهای اسلامی در حوزه‌های عمرانی، گفت: درخواست می‌کنیم معاون عمرانی استاندار در برنامه جلسات ماهانه یا فصلی خود، شوراهای اسلامی را نیز در نظر بگیرد و جلساتی را با اعضای آن‌ها برگزار کند.

کد خبر 645561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.