لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای اعضای شوراهای شهر

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به تصمیمات گرفته شده در مورد چگونگی اجرای کارگاه‌های آموزشی اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای این استان گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری این کارگاه‌های به‌صورت استانی و شهرستانی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _یکشنبه چهاردهم اسفند_ در جلسه‌ای با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به تصمیمات جلسات قبلی درباره چگونگی اجرای کارگاه‌های آموزشی اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای این استان اظهار کرد: حدود دو سال از آغاز به‌کار شوراهای اسلامی ششمین دوره شهرها و روستاهای استان چهارمحال‌وبختیاری می‌گذرد و برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی به صورت استانی و شهرستانی انجام شد.

وی افزود: در این راستا باید راهکارهای اجرایی اعلام و به‌منظور تأمین اعتبارات هزینه‌ای مربوطه، مساعدت‌های لازم انجام شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه آموزش شوراها از اهمیت بسیاری برخوردار است و اگر در بدو ورود شوراها، جلسات آموزشی توجیهی برگزار نشود، آسیب‌های جبران‌ناپذیری را در شهرها و روستاها شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای این استان ۱۹۹۳ نفر است و با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا امکان حضور تمام اعضای شوراها طی یک روز در مرکز استان وجود ندارد و باید کارگاه‌ها در چندین مرحله برگزار شود.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای اعضای شوراهای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: بخشی از مطالبات مردم از طریق مسئولان استانی و کشوری پیگیری شده و به نتیجه رسیده است؛ هدف شوراها و مسئولان این است که در راستای محرومیت‌زدایی از شهرها و روستاها اقدام و مشکلات مردم را رفع کنند و با توجه به ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه، پیشرفت و آبادانی گام بردارند.

سلیمانی با بیان اینکه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در تلاش است نیازهای مردم را پیگیری کند، ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های شورای عالی استان‌ها ارائه طرح و لایحه به مجلس شورای اسلامی است، لذا با راهنمایی مدیران استان، شورای اسلامی این استان موانع و خلأهای قانونی را در حوزه‌های مختلف در راستای تسهیل امور سرمایه‌گذاران و رفع مشکل فقر و بیکاری به شورای عالی استان‌ها اعلام می‌کند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر و روستا آمادگی لازم را برای فعالیت جهت ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و جذب بخش خصوصی دارند.

علی شهریارپور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال‌وبختیاری نیز در این جلسه اظهار کرد: با همکاری و هماهنگی استانداری و شورای اسلامی این استان آمادگی داریم کارگاه‌های آموزشی ویژه اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها را توسط مرکز آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال‌وبختیاری بر اساس زمان‌بندی و اولویت‌ها برگزار کنیم.

به گزارش ایمنا، در این این دیدار تصمیم گرفته شد، تفاهم‌نامه همکاری بین شورای اسلامی استان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال‌وبختیاری و استانداری به‌منظور برنامه‌ریزی و استفاده بهینه از امکانات و توان اجرایی و مدیریتی طرفین در راستای برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه اعضای ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان منعقد و اجرایی شود.

کد خبر 645510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.