حمایت مدیریت شهری از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال‌وبختیاری

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد با اشاره به لزوم حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال‌وبختیاری به ویژه شهرکرد، گفت: شهرداری در این راستا توسعه بازارچه صنایع‌دستی میدان قدس و ادامه بازارچه تا بلوار آیت‌الله کاشانی را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرجان دادایی امروز _یکشنبه چهاردهم اسفندماه_ در جلسه ساماندهی دست‌فروشان سطح شهر ویژه ایام نوروز با اشاره به رایزنی جهت استفاده از املاک سایر دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی جهت استقرار دست‌فروشان در این محل اظهار کرد: رایزنی‌های لازم با مسئولان مربوطه در این خصوص در حال انجام است و از اتاق اصناف درخواست داریم برای راه‌اندازی بازارچه‌هایی ویژه شب عید همکاری لازم را با شهرداری شهرکرد داشته باشند.

وی درباره صدور مجوز جهت استقرار دست‌فروشان در خیابان‌های ملت و سعدی افزود: مجوز برای افرادی که زمین‌های شخصی اجاره کرده‌اند به شرط سد معبر نکردن در پیاده‌رو صادر می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: در ایام پایانی سال با توجه به اوج ترافیک، محدودیت‌های ترافیکی از خیابان ملت حدفاصل میدان ۱۲ محرم تا چهارراه بازار و خیابان ۱۲ محرم حدفاصل چهارراه فصیحی تا میدان ۱۲ محرم اعمال می‌شود.

دادایی تاکید کرد: امروزه با توجه به توسعه شهر هوشمند و خدمات الکترونیک، ضرورت ایجاد زیرساخت برای ارائه خدمات غیرحضوری بیش از پیش شده است.

وی اضافه کرد: صدور گواهی ساختمانی با استفاده از درگاه ملی صدور مجوزها انجام می‌شود و می‌توان پرونده‌هایی را که به شهرداری ارجاع می‌شود به صورت فرآیندی از طریق سامانه الکترونیک پیگیری کرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد تصریح کرد: حفظ و احیای بدنه اصلی کوی نمدمالان، گذر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرکرد، از میدان فردوسی تا میدان ابوعلی‌سینا در دستور کار است و اولویت‌های سیما و منظر شهر در این طرح مدنظر قرار می‌گیرد.

دادایی با اشاره به لزوم حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال‌وبختیاری به ویژه شهرکرد گفت: شهرداری توسعه بازارچه صنایع‌دستی میدان قدس و ادامه بازارچه تا بلوار آیت‌الله کاشانی را در دستور کار دارد.

علی ایزدی، رئیس سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده‌های کشاورزی شهرداری شهرکرد با بیان اینکه ۱۵ غرفه عرضه میوه شب عید در سه محل پیش‌بینی شده است، افزود: یکشنبه‌بازار از پانزدهم اسفندماه تا پایان سال جاری به صورت دائمی دایر و فعال است.

وی با بیان اینکه امتداد بازارچه صنایع‌دستی میدان قدس به بلوار کاشانی می‌رسد، اظهار کرد: با هماهنگی‌ها و رایزنی‌هایی که با مجموعه اداره آب استان چهارمحال‌وبختیاری و آموزش و پرورش استان به عمل آمده و همکاری این دو دستگاه اجرایی، امتداد بازارچه و اتصال به بلوار کاشانی جهت رونق هرچه بیشتر در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای طرح جمع‌آوری دست‌فروشان از سطح شهر توسط واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری با همکاری نیروی انتظامی، موضوع ساماندهی دست‌فروشان توسط این سازمان در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

کد خبر 645497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.