شاوس ۱ _ پورتو ۳ / بازگشت پورتو به ریل پیروزی با تاثیرگذاری طارمی

تیم فوتبال پورتو در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر پرتغال در خانه شاوس، سه بر یک پیروز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های فوتبال شاوس و پورتو بامداد امروز _یکشنبه چهاردهم اسفندماه_ از ساعت ۱۲ در چارچوب هفته بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر پرتغال به‌مصاف یکدیگر رفتند و پس از پایان ۹۰ دقیقه، این پورتوی میهمان بود که توانست سه بر یک شاوس را در ورزشگاه خانگی‌اش شکست دهد.

برای این دیدار سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتویی‌ها به مهدی طارمی استراحت داد و مهاجم گلزن این تیم، بازی را از روی نیمکت آغاز کرد. یک‌سوم از زمان بازی در نیمه اول گذشته بود که دنی لودر روی پاس اتاویو مونتیرو دروازه شاوس را باز کرد. دقیقه ۴۳ هم نوبت به اتاویو مونتیرو رسید تا پاس استفن اوستاکیو را به گل تبدیل کند.

پورتو با پیروزی دو بر صفر برابر شاوس به رختکن رفت و در نیمه دوم استفن ویتوریا موفق شد به وسیله پنالتی کسب‌شده شاوس، یکی از گل‌های خورده تیمش را در دقیقه ۵۳ جبران کند، اما کونسیسائو که به‌دنبال پیروزی در این بازی بود با چند تغییر دوباره نبض بازی را به پورتو بازگرداند؛ دقیقه ۷۳ جو باتیستا دومین کارت زرد خود را دریافت کرد و از زمین بازی اخراج شد تا شاوس ۱۰ نفره شود.

شاگردان سرجیو کونسیسائو دقیقه ۸۲ به گل سوم هم رسیدند اما کمک‌داور ویدئویی گل تونی مارتینز را مردود اعلام کرد. در ادامه سرمربی پورتو تصمیم گرفت مهدی طارمی را در اندک دقایق پایانی بازی به‌جای آندره فرانکو وارد زمین کند. سپس ژوآئو مندس در عرض دو دقیقه دو کارت زرد گرفت و با کارت قرمز، دومین اخراجی میزبان شد. در واپسین لحظات این دیدار نیز مهدی طارمی مهاجم پرتلاش پورتو زهر خود را ریخت و با یک پاس‌گل دیدنی، تونی مارتینز را با دروازه خالی شاوس تنها گذاشت تا پورتو سه بر یک برنده این دیدار شود.

تیم فوتبال پورتو هم‌اکنون با ۵۴ امتیاز در جایگاه دوم جدول لیگ برتر پرتغال قرار دارد اما بنفیکای صدرنشین ۶۲ امتیازی است و شاید بتوان گفت این فاصله هشت امتیازی دیگر قابل جبران نخواهد بود و پورتو احتمالاً نمی‌تواند از قهرمانی‌اش دفاع کند. البته در بخش‌انفرادی مهدی طارمی، ستاره پورتو پس از الکس گریمالدو به‌همراه ریکاردو هورتا با شش پاس گل مدعی تصاحب عنوان برترین پاسور فصل است.

کد خبر 645477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.