بهترین گیاهان کم نور و مقاوم اپارتمانی + قیمت، ویژگی ها و شرایط نگهداری

نور کم ساختمان ها باعث می شود استفاده از گیاهان زینتی کم نور اهمیت بالایی در زیبایی دکوراسیون خانه داشته باشد.

به گزارش ایمنا، امروزه زندگی آپارتمان نشینی و نور کم ساختمان‌ها باعث می‌شود گیاهان داخل خانه نور مورد نیاز خود را به دست نیاورند و خیلی زود پژمرده شوند. با توجه به این موضوع، نمی‌توانیم در آپارتمان از گیاهانی که نیاز به نور زیاد دارند، به خوبی نگهداری کنیم، بنابراین شناخت گیاهانی که برای رشد نیاز به نور زیادی ندارند مهم است. در ادامه به معرفی بعضی از این گیاهان می‌پردازیم.

انواع گل دراسنا

دراسنا یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی برای دکوراسیون داخل خانه است. این گیاه دارای ۱۲۰ گونه مختلف است که معمولاً در محیط ای گرم بهتر رشد می‌کنند. برگ‌های این گیاه به صورت شمشیری بوده و می‌تواند بسیار متراکم و بزرگ شود بنابراین هرس کردن گیاه و آبیاری منظم آن ضروری است. گیاه آپارتمانی دراسنا در شرایط عادی تا ۱۵ متر هم رشد می‌کند ولی در آپارتمان نهایتاً به ارتفاع ۱۲۰ الی ۱۸۰ سانتی متر می‌رسد. نکته مهم درباره این گیاه زیبا سمی بودن آن است به همین دلیل نباید آن را در دسترس کودکان قرار دهید.

بهترین گیاهان کم نور و مقاوم اپارتمانی + قیمت، ویژگی ها و شرایط نگهداری

گل برگ انجیری

برگ انجیری یکی از گیاهان آپارتمانی محبوب با برگ‌های دارای بریدگی است. این گیاه برای داشتن رشد خوب به نور غیر مستقیم، محیط نیمه سایه، آب و هوای گرم و مرطوب، آبیاری کم و محیط مرطوب نیاز دارد. برای تأمین رطوبت آن می‌توان زیر گلدانی آن را پر از سنگریزه و آب کرد، به طوری که آب با گلدان تماس نداشته باشد.

نخل شامادورا

شامادورا ساقه‌های روشن و برگ‌های سبز تیره و باریک دارد. رشد این گیاه زیاد نیست ولی در شرایط مساعد آپارتمانی می‌تواند تا یک متر نیز رشد کند. نخل شامادورا یک گیاه گرمسیری است که نیاز به نور مستقیم و آبیاری زیادی ندارد و حتی با نور مصنوعی نیز می‌تواند باطراوت بماند. نکته قابل توجه این است که خاک گیاه باید به خوبی زهکشی شده و سنگین نباشد تا آب اضافی باعث پوسیده شدن ریشه‌ها نشود.

انواع سانسوریا

سانسوریا به دلیل داشتن شرایط نگهداری آسان از معروف ترین گیاهان آپارتمانی به شمار می‌رود. این گیاه سرسخت و مقاوم می‌تواند به راحتی خود را با شرایط وفق دهد یعنی در رطوبت و دمای کم یا زیاد و با نور بسیار زیاد، نور کم و حتی نور مصنوعی هم رشد می‌کند اما بهتر است در دمای متعادل و رطوبت متوسط نگهداری شود. یکی از مزایای سانسوریا این است که باعث کاهش آلودگی هوای محیط می‌شود. آبیاری این گیاه هر دو هفته یک بار در صورتی که خاک آن خیلی خشک شده باشد نیاز به آبیاری دارد.

گل گندمی

یکی از گیاهان سازگار و مناسب برای دکوراسیون گل گندمی است که تکثیر بسیار راحتی دارد. این گیاه نیز در هر شرایطی رشد می‌کند. گل گندمی به رطوبت متوسط و نور غیر مستقیم نیاز دارد اما توجه داشته باشید که نور کافی می‌تواند به زیبا تر شدن آن کمک کند. در صورتی که فراموش کردید گیاه را آبیاری کنید، آن را غرق آب نکنید.

گل آگلونما

آگلونما از گیاهان آپارتمانی مشهور است و معمولاً به عنوان گیاه رومیزی استفاده می‌شود. این گیاه تصفیه هوای محیط کمک می‌کند، در برابر خشکی مقاوم بوده و به نور زیادی نیاز ندارد. توجه کنید که این گیاه سمی است و نباید خورده شود.

انواع گل پتوس

پتوس جز سر سخت‌ترین گیاهان به حساب می‌آید و می‌تواند تا هفته‌ها بدون آب زنده بماند. این گیاه سایه دوست است و در شرایطی که دیگر گیاهان نمی‌توانند زنده بمانند زنده می‌ماند به همین دلیل به پیچک شیطان نیز معروف است. پتوس گیاهی رونده است که مانند پیچک رشد می‌کند و رشد بسیار سریعی دارد.

دیفن باخیا

دیفن باخیا دارای برگ‌های پهن با ترکیبی از رنگ زرد، سبز و سفید است. این گیاه تصفیه کننده هوا است، به محیط گرم و مرطوب نیاز دارد و دمای اتاق برای رشد آن مناسب است. دیفن باخیا به نور زیادی نیاز ندارد اما در صورت دریافت نور کامل خورشید هم رشد خوبی دارد. نکته مهم این است که شیره آن دارای سم کلسیم اگزالات است و در صورت بلعیده شدن باعث ایجاد تنگی نفس و یا ناتوانی تکلم شده و در مواردی ممکن است موجب مرگ شود، بنابراین نیاید آن را در دسترس کودکان قرار داد.

بهترین گیاهان کم نور و مقاوم اپارتمانی + قیمت، ویژگی ها و شرایط نگهداری

فیکوس بنجامین

بنجامین یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی است که با برگ‌های ریز سبز و زرد رنگ و حالت درخت گونه خود برای نگهداری در فضای سرپوشیده و کم نور کاملاً مناسب است. این گیاه در تابستان حداکثر هفته‌ای دو بار و در زمستان ده روز یک بار به آبیاری نیاز پیدا می‌کند.

هدرا انگلیسی

هدرا انگلیسی یا پاپیتال یا پیچک انگلیسی گیاهی همیشه سبز، بالا رونده و چسبنده است و علاوه بر زیبایی خود دارای خواص دارویی نیز هست. این گیاه کاهش دهنده کپک است و یکی از ده گیاه برتر تهویه کننده هوا به شمار می‌رود که می‌تواند سمومی مثل بنزن، فرمالدهید، زیلن و تولئن را از بین ببرد. به طور خلاصه این گیاه به نور کم، آبیاری متوسط خاک سبک، کود دهی کم و رطوبت معمولی نیاز دارد و می‌توانید آن را به سادگی در خانه پرورش دهید.

کد خبر 645461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.