روابط دیپلماتیک تونس با سوریه در مسیر عادی‌سازی

وزرای خارجه تونس و سوریه در گفت‌وگوی تلفنی تأکید کردند که دو کشور قصد دارند روابط دوجانبه و برادرانه را به مسیر عادی خود بازگردانند.

به گزارش ایمنا، فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه شامگاه امروز - شنبه، سیزدهم اسفندماه - با نبیل عمار وزیر خارجه تونس، تلفنی گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، در این تماس، فیصل مقداد اظهار کرد: بشار اسد رئیس جمهور سوریه، از حمایت‌های تونس در خصوص زلزله اخیر این کشور، قدردانی می‌کند.

در این گفت‌وگو، وزرای تونس و سوریه تأکید کردند که دو کشور تمایل دارند «روابط دوجانبه و برادرانه را به مسیر عادی خود بازگردانند؛ به ویژه از طریق ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک و سفرهای متقابل مسئولان دو کشور.

در همین ارتباط، دفتر ریاست جمهوری تونس، اواخر بهمن ماه گذشته خبر داد که «قیس سعید»؛ رئیس‌جمهور این کشور تصمیم گرفته سطح نمایندگی دیپلماتیک تونس در سوریه را افزایش دهد.

تونس با تأکید بر ایستادگی این کشور در کنار مردم سوریه، اعلام کرد: «مسئله نظام سوریه یک امر داخلی است که تنها به خود سوری‌ها مربوط می‌شود و سفیر [تونس] سفیر معتبر در کشور [سوریه] است، نه در نزد نظام.»

قیس سعید در دیدار با «بنیل عمار»؛ وزیر خارجه جدید تونس درباره نقطه عطف‌های بسیاری که سوریه از آغاز قرن بیستم شاهد آن بوده و همچنین اقداماتی که برای تجزیه این کشور صورت گرفت، گفت‌وگو کرده است.

تونس تاکنون سه هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه و نیروهای امدادی و کادر درمانی به سوریه ارسال کرده است. این کشور بیش از ده سال پیش روابط دیپلماتیک خود را با دولت سوریه قطع کرد.

منبع فارس

کد خبر 645455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.