چشم‌انداز صنعت بوم‌گردی و مشاغل خانگی در لنجان روشن است

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان، مشاغل خانگی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی را جزو کسب و کارهای کوچک دانست و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان لنجان می‌توان در مسیر کاهش مشکلات اقتصادی و اشتغال نسل جوان به ویژه در روستاهای این شهرستان گام برداشت.

علیرضا ملک‌پور در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی با هدف توانمندسازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی حلقه مفقوده‌ای است که خلاء آن در شهرستان لنجان احساس می‌شود، اظهار کرد: حرکت در مسیر تحقق این مهم سبب ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت روستاییان، رونق اقتصادی روستاها و شهرهایی که در حوزه بوم‌گردی فعال هستند و در نهایت توسعه کمی و کیفی این گونه مراکز خواهد شد.

وی چشم‌انداز صنعت بوم‌گردی و مشاغل خانگی را در شهرستان لنجان روشن دانست و افزود: مشاغل خانگی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی جزو کسب و کارهای کوچک محسوب می‌شود و با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان لنجان با پیوند ارتباطات مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان و دانشگاه آزاد واحد لنجان و علاقه‌مندان فعالیت در این حوزه می‌توان در مسیر کاهش مشکلات اقتصادی و اشتغال نسل جوان به ویژه در روستاهای این شهرستان گام برداشت.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان تصریح کرد: ارتقای توانمندی‌های نسل جوان برای تولید محصول با کیفیت و ایجاد انگیزه در این قشر مؤثر با هدف خود اشتغالی، خودکفایی و اشتغال مولد از مزایای آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای به‌شمار می‌آید و باید به این نکته کلیدی توجه داشت که کسب و کارهای کوچک مبتنی بر ظرفیت‌های بومی و محلی راهکاری برای رونق تولید و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه توسعه روز افزون شهرها و روستاهای شهرستان لنجان نیازمند وجود افراد متخصص و کارآمد است، ادامه داد: برای دست یافتن به توسعه پایدار اقتصادی باید ارائه آموزش‌های مهارتی بر اساس نیاز سنجی‌های منطقه‌ای و ظرفیت‌های موجود انجام گیرد.

ملک‌پور تاکید کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان در تلاش است تا ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی با ارائه مشاوره به‌گونه‌ای عمل کند که جوانان این شهرستان با نحوه کسب درآمد و دست یافتن به شغل مورد نظر خود حتی پس از دانش آموختگی به خوبی آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برگزاری برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی باعث تغییرات مثبت رفتاری، افزایش بهره‌وری، پیشرفت شغلی، گسترش خلاقیت و نوآوری خواهد شد، امیدواریم با تدابیر مورد نظر در حوزه مهارت‌آموزی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل کلیدی در موفقیت اقتصادی شاهد جذب حداکثری علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه کسب و کارهای کوچک باشیم.

کد خبر 645424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.