ایجاد ۳۱۴ مورد اشتغال برای مددجویان / اهدای ۳۹ سری جهیزیه به نوعروسان

رئیس کمیته امداد خوانسار گفت: در سال جاری با ۲۵۲ میلیارد ریال تسهیلات ۳۱۴ مورد اشتغال ایجاد شده است.

‏محمدجواد شهریاری‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تبریک چهاردهم اسفندماه سالروز تأسیس کمیته امداد و روز احسان و نیکوکاری، اظهار کرد: کمیته امداد یکی از دست‌آوردهای مهم انقلاب است که با هدف خدمت به محرومان جامعه پس از پیروزی انقلاب در چهاردهم‬ اسفند ۱۳۵۷ به فرمان امام تأسیس شد.

وی افزود: این نهاد انقلابی تاکنون خدمات ارزنده‌ای به نیازمندان تحت پوشش از قبیل پرداخت مستمری، بیمه اجتماعی، بهداشت و درمان، کمک هزینه ازدواج و جهیزیه، کمک‌خرید یا اجاره مسکن مددجویان، کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان انجام داده است.

رئیس کمیته امداد خوانسار ادامه داد: پرداخت تسهیلات در قالب قرض‌الحسنه کارگشایی، مسکن، دانشجویی، اشتغال‌زایی و توانمندسازی مددجویان از دیگر اقدامات این نهاد است.

وی درباره با عملکرد ۱۱ ماهه کمیته امداد شهرستان خوانسار، گفت: در سال جاری ۴۰۰ میلیون تومان بابت کمک هزینه تحصیلی، خرید لوازم‌التحریر و سایر خدمات فرهنگی به ۶۰۰ دانش‌آموز و ۳۰ دانشجوی تحت پوشش پرداخت شد.

شهریاری‌دوست با اشاره به پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان، و ۶۱ میلیون تومان کمک بلاعوض به مددجویان به منظور کمک‌هزینه سفر اربعین حسینی، گفت: در سال جاری ۲۴۲ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی، درمانی، و دانشجویی به مبلغ دو میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان پرداخت شده است. یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض، و ۴۴۷ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه برای ۹۱ مورد کمک هزینه احداث و تعمیر مسکن مددجویان پرداخت شد.

وی از اهدای ۳۹ سری جهیزیه به نوعروسان به مبلغ ۸۳۷ میلیون تومان خبر داد و اضافه کرد: ۱۰۲ دستگاه لوازم ضروری منزل شامل یخچال، اجاق گاز، لباسشویی، تلویزیون و فرش به مبلغ ۲۹۹ میلیون تومان به نوعروسان اهدا شد، یک میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه مسکن به ۲۹ خانوار، و پرداخت اجاره مسکن به ۱۱۲ خانوار به مبلغ ۹۸ میلیون تومان پرداخت شده است و ۳۱۴ مورد کمک موردی به مددجویان تحت پوشش و غیر تحت پوشش به مبلغ یک میلیارد و ۸۱ میلیون تومان پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد خوانسار از واریز حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۱۹ نفر از مددجویان به مبلغ ۶۶ میلیون تومان خبر داد و تصریح کرد: امسال به ۴۷۲ نفر یک میلیارد و ۷۸ میلیون تومان کمک هزینه درمانی پرداخت شده است.

وی با اشاره به حمایت حامیان از ۲۹۰ کودک یتیم و غیر یتیم تحت حمایت، گفت: در سال جاری از سوی ۲۰۵۱ حامی یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی کمک شده است، در سال جاری با ۲۵۲ میلیارد ریال تسهیلات ۳۱۴ مورد اشتغال ایجاد شده و تسهیلات نیروگاه‌های خورشیدی پنج کیلووات خانگی به ۲۱ خانواده پرداخت شده است.

کد خبر 645398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.