بررسی سلامت درختان پوزنان با توموگرافی

شهرداری پوزنان لهستان، با انجام توموگرافی صوتی، این امکان را فراهم آورده است که درختان بیمار شهری را بدون قطع کردن شناسایی کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آیا می‌دانستید که درخت ممکن است از بیرون سالم به نظر برسد و در عین حال از درون پوسیده شود؟ مانند انسان، همه بیماری‌های گیاهی خود را با علائم بیرونی نشان نمی‌دهند. همین امر به نوبه‌خود می‌تواند مشکلاتی را برای درختان یک شهر ایجاد کند، مانند سقوط درخت به طور غیرمنتظره که باعث تصادف می‌شود.

به همین دلیل است که شهر پوزنان لهستان با انجام مطالعات، راه‌حل جدیدی را آزمایش کرده است. استفاده از تجهیزات توموگرافی صوتی به محققان این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به بریدن تنه درخت و آسیب رساندن به بافت‌ها، وضعیت سلامتی داخل درخت را تعیین کنند.

بررسی سلامت درختان پوزنان با توموگرافی

این تشخیص‌ها می‌توانند به ارزیابی تغییرات ساختاری چوب کمک کنند که طی یک ارزیابی ساده بصری به طور کامل امکانپذیر نیست. در نتیجه می‌توان اطلاعات دقیقی در مورد محل پوسیدگی یا سایر عیوب مؤثر بر سلامت درخت را دریافت کرد یا از پوسیده بودن آن مطلع شد. به لطف یک معاینه تخصصی حاصل از ارسال سیگنال، می‌توان میزان تجزیه داخل تنه را نیز تعیین کرد.

در صورتی که در مورد وضعیت سلامت درخت شبهه وجود داشته باشد، می‌توان تست توموگرافی را توسط مراجع ذی‌ربط که با سرسبزی شهر سروکار دارند، انجام داد.

معاینه توموگرافی یک درخت تنها روشی برای شناسایی مشکلات سلامتی آن نیست بلکه یک راه عالی برای یادگیری تاریخچه زندگی گیاه و ساختار داخلی آن است.

بررسی سلامت درختان پوزنان با توموگرافی

کد خبر 645355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.