ارائه خدمات به بیش از ۴۹۰۰ توان‌خواه در بهزیستی چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: مسئولیت تامین رفاه بیشتر معلولان جامعه به این سازمان محول شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی نصیری امروز _ شنبه سیزدهم اسفند _ در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به نقش اعضای شورای مشارکت‌های مردمی بهزیستی در دستیابی به اهداف این سازمان، اظهار کرد: بهزیستی به واسطه نوع کار و حجم فعالیت‌ها، به تنهایی نمی‌تواند فعالیت‌های خود را انجام دهد و همراهی همه دستگاه‌ها و مردم خیر را می‌طلبد.

وی افزود: در همین راستا قانون‌گذار با تشکیل شورای مشارکت‌های مردمی که متشکل از پنج نفر از افراد حقیقی و پنج نفر از افراد حقوقی است، به سازمان بهزیستی در جلب مشارکت‌های مردمی کمک خواهند رساند.

مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال‌وبختیاری
با اشاره به طرح‌ها و پویش‌های مختلف بهزیستی در راستای جلب مشارکت‌های مردمی، اضافه کرد: سازمان بهزیستی یکی از سازمان‌های حمایتی است که فعالیت‌های گسترده‌ای دارد، چرا که افراد از زمان پیش از تولد تا پس از مرگ از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند، برای مثال پیش از تولد مداخلات پیشگیری از معلولیت‌ها برای اشخاص انجام می‌شود در ادامه نیز خدمات سازمان بهزیستی با گروه‌های سنی گوناگون تا میانسالی، کهنسالی و حتی پس از مرگ ادامه می‌یابد.

وی درباره فعالیت ۱۰۳ مرکز توان‌بخشی در سطح استان چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: ۴۹۴۷ نفر در استان از خدمات مراکز روزانه، شبانه‌روزی، خدمت در منزل و توان‌بخشی مبتنی بر جامعه استفاده می‌کنند.

نصیری با بیان اینکه عمده‌ترین نهاد دولتی برای ساماندهی طیف آسیب‌پذیر جامعه سازمان بهزیستی است، اضافه کرد: بهزیستی به جهت‌های مختلف وظایف و مسئولیت‌های سنگینی بر عهده دارد؛ از سویی، مسئولیت تأمین رفاه بیشتر معلولان جامعه به این سازمان محول شده است و از سوی دیگر، وظیفه سامان دادن به وضعیت بسیاری از زنان و کودکان محروم جامعه در حیطه مسئولیت‌های سازمان بهزیستی است.

وی تاکید کرد: سیاست سازمان بهزیستی در حوزه توان‌بخشی و نگهداری معلولان و سالمندان در منزل و پرداخت هزینه نگهداری و پرستاری به اعضای خانواده آن‌ها است، اکنون ۲۴۲۰ مددجوی دارای معلولیت از مراکز روزانه و ۷۶۷ مددجو از مراکز شبانه‌روزی خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به تحریم‌های ظالمانه‌ای که دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته است، ادامه داد: عمده فشار تحریم‌ها بر قشر معلولان وارد می‌شود، چرا که دارو یکی از اصلی‌ترین موارد موجود در تحریم‌های ظالمانه دشمن است، همچنین مورد هدف قرار دادن اقتصاد کشور توسط دشمنان فشار زیادی بر افراد تحت پوشش بهزیستی وارد می‌کند، بنابراین برای رفع مشکلات این قشر همکاری تمام دستگاه‌ها نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی برای کاهش رنج و آلام آحاد جامعه، تأمین عدالت اجتماعی و برخورداری اقشار در معرض آسیب و آسیب دیده، از طریق رویکرد اجتماع محور اقدام کرده است.

کد خبر 645342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.