آخرین وضعیت تحصیل و تدریس دانشجو معلمان/ تصویب ساختار جدید دانشگاه فرهنگیان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: نظام تعلیم و تربیت موتور پیشران حرکت جامعه است، یکی از اولویت‌های مهم دانشگاه فرهنگیان بسترسازی توسعه فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر کجباف امروز_شنبه سیزدهم اسفندماه_ در نشست خبری هفتمین گردهمایی سراسری تشکل‌های دانشجویی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: خوشبختیم این توفیق نصیب دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان شده است که از شانزدهم الی بیستم اسفندماه میزبان هفتمین گردهمایی دانشجویان باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان به دنبال این است که بتوانند دانشجومعلمان را در مسیر پویایی و جهت فعالیت تشکل‌های دانشجویی براساس سند بنیادین آموزش و پرورش قرار دهد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان تصریح کرد: نظام تعلیم و تربیت موتور پیشران حرکت جامعه است، یکی از اولویت‌های مهم دانشگاه فرهنگیان بسترسازی توسعه فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی است. فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی به دنبال این است که تا اقداماتی در جهت تقویت و گسترش تشکل‌ها صورت گیرد و در ادامه زمینه رقابت سالم بین انجمن‌ها و کانون‌ها برقرار شود.

کجباف افزود: شرایط باید به‌گونه باید باشد که این رقابت سالم باعث پیشرفت دانشجومعلمان شود از این جهت در راستای معرفی و نهادینه کردن هویت کانون‌های فرهنگی انجمن‌های علمی و همینطور ارتقای شایستگی دانشجو معلم‌ها به دنبال این امر گردهمایی را معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار دادند. میزبانی هفتمین گردهمایی نصیب دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان شده است.

وی در خصوص هدف این گردهمایی خاطرنشان کرد: هدف از این گردهمایی معرفی استعدادها و ظرفیت‌های دانشجومعلمان در چند محور حوزه کانون‌های فرهنگی انجمن‌های علمی و تشکل‌های دانشجویی است تا از این طریق بسترسازی انجام شود همچنین بین دانشجویان زمینه آشنایی صورت گیرد. در این‌گونه برنامه‌ها دانشجویان در کنار آشنایی با ساختار تشکیلات با برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی آشنا می‌شوند همچنین از این طریق دانشجو معلمان را در بخش فعالیت‌های گروهی ترغیب می‌کنیم.

 نظام تعلیم و تربیت موتور پیشران حرکت جامعه است

کجباف گفت: این فعالیت‌ها در بستر معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان صورت می‌پذیرد. در این دوره ابتکاری که برای برگزاری گردهمایی به خرج داده شده برگزاری چهار برنامه در این نشست است که شامل جشنواره رویش، جشنواره حرکت ویژه انجمن‌های علمی دانشجویی و دو دوره توانمندسازی دبیران تشکل‌های اسلامی و دبیران کانون‌های مهدویت است. هدف ما بیشتر از برگزاری این‌گونه گردهمایی‌ها در جهت پیدا کردن ظرفیت‌ها و نهادینه کردن هویت کانون‌های فرهنگی است.

کجباف تشریح کرد: در حاشیه جشنواره، نمایشگاهی برگزار خواهد شد که باز ظرفیت انجمن‌های علمی و کانون‌ها را به نمایش خواهد گذاشت تا دانشجو معلمان با استعدادهای خود در سراسر کشور آشنا شوند. آمادگی داریم تا دانشگاه فرهنگیان اصفهان میزبان خوبی برای این نشست باشد. خوشبختانه ایام برگزاری گردهمایی مصادف با میلاد منجی عالم بشریت است که برنامه ویژه ای هم در شب نیمه شعبان خواهیم داشت.

وی در خصوص تغییرات آینده دانشگاه فرهنگیان تشریح کرد: برای نخستین‌بار جلسه هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان با حضور ریاست جمهور برگزار شده که برنامه‌های فرهنگی دانشگاه تا افق ۱۴۰۶ تصویب همچنین ساختار جدید دانشگاه تصویب شد و این مرکز علمی دیگر مدیریت پردیس نخواهد داشت و به رئیس دانشگاه تبدیل خواهد شد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر آموزش و پرورش استان اصفهان با کمبود حدود ۱۵ هزار معلم مواجه است، گفت: سال گذشته ورودی‌های سال ۱۳۹۸ را با کمک آموزش و پرورش به حضور در کلاس‌های درس هدایت کردیم که همزمان با تحصیل تدریس را نیز تجربه کنند، علاوه بر این تعداد که به ورودی‌های ماده ۲۸ معروف است ۲۳۰۰ نفر ورودی داشتیم که از این تعداد ۲۱۳۰ نفر ثبت نام قطعی انجام داده‌اند.

کجباف ادامه داد: از این ۲۳۰۰ نفر معمولاً تعدادی تا فاصله ۳۰ کیلومتری اصفهان ساکن هستند که به دانشجویان ترددی معروف بوده و نیاز به اسکان ندارند که عددی در حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد را به خود اختصاص داده‌اند. در نظر داریم در افقی هفت یا هشت ساله تعریف کنیم تا شرایط تأمین معلم‌ها فراهم شود.

برگزاری هفتمین جشنواره سراسری تشکل‌های دانشجویی از شانزدهم تا بیستم اسفندماه

حمیدرضا کاشفی، قائم‌مقام هفتمین جشنواره سراسری تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در ادامه این نشست ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر اظهار کرد: افتخار داریم در اصفهان میزبان هفتمین جشنواره سراسری تشکل‌های دانشجویی باشیم که از شانزدهم الی بیستم اسفند با حضور حدود ۶۰۰ نفر دانشجو معلم و از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این رویداد را یک فرصت می‌بینیم. اعتقاد داریم اگر می‌خواهیم نسل پویا داشته باشیم باید نگاه ویژه به معلمان داشته باشیم. این جشنواره ظرفیت دارد که در توانمندسازی معلمان هرچه بیشتر از گذشته فعالیت کنیم.

برگزاری کارگاه ویژه دانشجومعلمان در چهار محور

در ادامه مجید یاری، دبیر هفتمین جشنواره سراسری تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: سه‌شنبه _شانزدهم اسفندماه_ ورود دانشجویان به اصفهان را خواهیم داشت. شب نیمه‌شعبان در پردیس حضرت فاطمه زهرا (س) جشنی به این مناسبت برگزار می‌شود و از چهارشنبه_هفدهم اسفندماه_ کارگاه‌های توانمندسازی و نمایشگاه‌ها آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه‌ها در چهار محور برگزار می‌شود، گفت: دوره توانمندسازی دبیران کانون‌های فرهنگی که اعم از آسیب‌های کار تشکیلاتی است با همکاری بنیاد مهدویت استان اصفهان برنامه‌ریزی شده است.

دبیر هفتمین جشنواره سراسری تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: برای دبیران تشکل‌های اسلامی به فراخور فعالیت‌ها کارگاه توانمندسازی داریم. بازدید از گلستان شهدا و اصفهان‌گردی همچنین بازدید از اماکن تاریخی در برنامه جای داده شده است. اختتامیه این جشنواره شنبه_ بیستم شهریورماه_ در سالن شیخ بهایی نجف آباد برگزار خواهد شد.

کد خبر 645300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.