افزایش آمار تلفات حوادث ترافیکی و سوختگی در سال جاری

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان از افزایش آمار فوتی‌ها و مصدومان حوادث ترافیکی و تلفات سوختگی در سال جاری خبر داد.

منصور فیروزبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره آمار متوفیان حوادث ترافیکی، اظهار کرد: تعداد متوفیان حوادث ترافیکی در ۱۰ ماهه سال جاری برابر با ۹۷۷ نفر است که از مجموع آن‌ها، ۱۹۸ نفر زن و ۷۷۹ نفر مرد بوده‌اند.

وی افزود: بیشترین تلفات حوادث ترافیکی با ۵۷۹ نفر در جاده‌های برون‌شهری و ۳۴۶ نفر در مسیرهای درون‌شهری گزارش شده است، همچنین ۲۶ هزار و ۹۰۷ مصدوم حوادث ترافیکی به اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان و مراکز تابعه آن مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان تصریح کرد: از تعداد مصدومان حوادث ترافیکی ۱۰ ماهه سال جاری، ۷۶۱۵ نفر زن و ۱۹ هزار و ۲۹۲ نفر مرد هستند و با توجه به آمار گذارش شده، تعداد مصدومان حوادث ترافیکی در ۱۰ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۲۸ درصدی داشته است.

فیروزبخت ادامه داد: در ۱۰ ماهه سال جاری، ۱۵۲ نفر در حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که برابر با ۱۰۷ نفر بوده، ۴۲.۱ درصد افزایش داشته است و سقوط از بلندی و اصابت جسم سخت، همواره بیشترین سهم را در آمار تلفات حوادث کار به خود اختصاص می‌دهند.

وی گفت: طی ۱۰ ماهه سال جاری، اجساد ۱۵۲ نفر که در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده بودند، در ادارات پزشکی قانونی استان اصفهان معاینه شدند که این آمار شامل یک زن و ۱۵۱ مرد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان اضافه کرد: در این مدت ۵۶ نفر از قربانیان حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی و ۴۰ نفر دیگر به دلیل اصابت جسم سخت جان خود را از دست داده‌اند و دلایلی مانند سوختگی، برق‌گرفتگی، غرق‌شدگی، مسمومیت با گاز مونوکسید کربن و کمبود اکسیژن در رتبه‌های بعدی مرگ در حوادث کار قرار دارند.

کد خبر 645263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.