صرافی شیبا سواپ + توکن ها و آموزش ShibaSwap

صرافی شیبا سواپ در تاریخ ۶ جولای سال ۲۰۲۱ توسط فرد ناشناخته ای به نام ریوشی ساخته شد. این صرافی غیرمتمرکز بر بستر اتریم است و میتونید توکن هایی که بر روی این بستر قرار دارند رو خرید و فروش کنید.

به گزارش ایمنا، ارز دیجیتال شیبا اینو در سال ۲۰۲۰ توسط فردی به نام ری‌اوشی با هدف ایجاد یک اکوسیستم اقتصادی غیر متمرکز معرفی شد. هدف اصلی از تأسیس صرافی شیبا سواپ نیز حمایت از توکن شیبا اینو و جلب اعتماد بیشتر سرمایه‌گذران و کاربران بود زیرا افرادی که روی توکن‌های شیبا سرمایه‌گذاری کرده بودند، نمی‌توانستند از پشتیبانی صرافی‌ای که مختص به این ارز دیجیتال باشند استفاده کنند. در نتیجه توسعه دهندگان این ارز تصمیم گرفتند صرافی غیر متمرکز شیبا سواپ را برای امنیت بیشتر کاربران راه‌اندازی کنند.

صرافی ShibaSwap یک صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز (DEX) است که با توجه به اکوسیستم Shiba Inu تکامل یافته و به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز، امکان داد و ستد ارزهای دیجیتال را بدون نیاز به شخص ثالث یا هیچ واسطه‌ای برای کاربران فراهم می‌کند؛ تمام تراکنش‌های انجام شده در ShibaSwap به صورت همتا به همتا انجام می‌شود و در مقایسه با صرافی‌های متمرکز (CEX) محیطی خصوصی‌تر و امن تر برای انجام تراکنش ارزهای دیجیتال است.

ShibaSwap بسیاری از عملکردهای ارائه شده توسط سایر صرافی‌های غیرمتمرکز مدرن مانند PancakeSwap و Uniswap را ارائه می‌دهد، از جمله حاکمیت، استخرهای نقدینگی، مبادله ارزهای دیجیتال غیرقانونی، مبادله در بازار توکن های غیرقابل تعویض (NFT)، سهام داری و فارمینگ، اما محدود به اینها نمی‌شود.

صرافی شیبا سواپ + توکن ها و آموزش ShibaSwap

توکن های شیبا اینو

ShibaSwap از سه توکن اصلی به نام‌های SHIB،LEASH و BONE استفاده می‌کند.

  • شیبا اینو (SHIB)

شیبا اینو یک میم کوین با الهام از دوج کوین است که در آگوست ۲۰۲۰ ایجاد شد. در طول ICO، بنیانگذار یک کوادریلیون SHIB توزیع کرد که نیمی از آن به ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم اختصاص یافت. بعداً، بوترین ۵۰ تریلیون SHIB را به صندوق امداد کووید -۱۹ هند اهدا کرد و مابقی ۴۵۰ تریلیون توکن را به یک کیف پول مرده ارسال کرد. در همین حال، ۵۰۰ تریلیون SHIB باقی مانده در صرافی غیرمتمرکز Uniswap قفل شد و نویسندگان کلیدهای خصوصی را دور انداختند.

  • قاتل دوج کوین (LEASH)

LEASH نیز مانند BONE یکی از توکن های ERC-20 است. این توکن در آوریل ۲۰۲۱ راه اندازی شد. این توکن به عنوان یک توکن rebase ساخته شده است که DOGE را با نسبت ۱:۱۰۰۰ به قیمت‌های DOGE رام می‌کند. توکن های Rebase شبیه به استیبل کوین‌ها هستند و عرضه آنها به طور خودکار از طریق الگوریتمی تغییر می‌کند که قیمت آنها را روی دارایی مربوطه ثابت نگه می‌دارد. تغییر قیمت LEASH روزانه در ساعت ۶:۳۰ UTC انجام می‌شد.

قیمت LEASH به عنوان یکی از توکن های صرافی ShibaSwap از DOGE جدا شد و به عنوان یک توکن کمیاب ERC-20 با عرضه کل ۱۰۷۶۴۷ توکن به فعالیت خود در دنیای رمزنگاری ادامه داد. عرضه فعلی این توکن ۱۰۷۶۴۷ گزارش شده است و ارزش بازار آن بیش از ۳۱ میلیون دلار است. به دلیل کمیاب بودن، قیمت یک سکه LEASH بیش از ۲۵۰ دلار است. جداسازی از DOGE همچنین به این معنی است که این توکن مطابق مکانیسم‌های عرضه و تقاضا قیمت گذاری می‌شود و می‌توان آن را به اشتراک گذاشت. برخلاف بسیاری از توکن هایی که شما آن را به اشتراک می‌گذارید و همان توکن را به دست می‌آورید، کاربرانی که LEASH را سهام داری می‌کنند، در عوض توکن های BONE کسب خواهند کرد.

  • ارز Bone

توکن Bone به عنوان یک نشانه حکومتی در اکوسیستم ShibaSwap عمل می‌کند. به عبارت دیگر، برگزاری BONE به کاربران این امکان را می‌دهد تا تغییرات پروتکل ShibaSwap را از طریق Shiba Inu Doggy DAO پیشنهاد دهند و در مورد آن رأی دهند. حداکثر عرضه BONE به میزان ۲۵۰ میلیون سکه است.

صرافی شیبا سواپ + توکن ها و آموزش ShibaSwap

خدمات صرافی ShibaSwap

  • DIG (استخرهای نقدینگی)

این محصول برای تأمین نقدینگی یا Liquidity Provider بوده و افراد می‌توانند استخرهای نقدینگی خود را با جفت ارزهای مدنظر ایجاد کنند. همچنین اگر کاربران توکن‌های SHIBA خود را در استخر DIG قفل کنند، به عنوان پاداش توکن‌های BONE را دریافت خواهند کرد. درصد پاداش هم با توجه به تعداد توکن‌هایی که در استخر قفل می‌شود، بستگی دارد.

  • Bury (استیکینگ شیبا سوآپ)

کاربران می‌توانند توکن‌های Bone, Leash و Shib را سپرده‌گذاری کرده و با توجه به حجم معاملات، پاداش دریافت کنند. همچنین کاربران با توجه به توکنی که دارد، tBone, xShib یا xLeash دریافت خواهند کرد. البته همه سودهای به دست آمده در شیبا سواپ قابل برداشت نبوده و شما تنها ۳۳ درصد را می‌توانید به صورت هفتگی برداشت کنید. باقی مانده آن یعنی ۶۷ درصد، در سیستم قفل شده و بعد از گذشت ۶ ماه امکان برداشت وجود دارد. میزان سود این سپرده‌گذاری نیز به صورت زیر است که امکان تغییر آن وجود دارد.

  1. استیکینگ SHIB: سود سالانه ۳۲.۲۵ درصد که به صورت توکن Bone دریافت می‌کنید.
  2. استیکینگ BONE: سود سالانه ۷۰.۳۳ درصد که به صورت توکن Bone دریافت می‌کنید.
  3. استیکینگ LEASH: سود سالانه ۳۹.۳۴ درصد بوده و پاداش هم در قالب توکن Bone است.
  • Swap (تبادل ارز)

این بخش از صرافی شیبا سوآپ برای تبدیل توکن‌ها به یکدیگر و خرید و فروش رمز ارزها است.

  • Woof

کاربران در این بخش می‌توانند سود حاصل از استیکینگ توکن‌ها را مشاهده کرده و در صورت نیاز آن را برداشت کنند. همچنین افراد با استفاده از این خدمت می‌توانند توکن‌های حاکمیتی خود یعنی SSLP (Shiba Swap Liquidity Provider) را به توکن‌های Bone تبدیل کنند. به این صورت که توکن‌های SSLP به استخرهای مزرعه بازده ShibaSwap واریز شده و در ازای آن توکن Bone به دست می‌آورند. مکانیزم این کار شبیه به Bury است.

  • Doggy Dao

داگی دائو یک سیستم حاکمیتی بوده و اکوسیستم شیبا سوآپ را مدیریت می‌کند. در واقع Doggy Dao یک پلتفرم غیرمتمرکز خود مختار است که به پیشرفت توکن‌ها و پروژه SHIB کمک می‌کنند. افرادی که در استخرهای Woof سرمایه‌گذاری کرده‌اند، می‌توانند رأی خود را درباره پروژه‌های شیبا سوآپ اعمال کنند.

  • NFTS

این بخش از ShibaSwap با نام Shiboshis نیز شناخته می‌شود. در این پلتفرم افراد می‌توانند حدود ۱۰ هزار NFT به شکل سگ شیبا (شیبوشی) را خرید و فروش کنند. این مجموعه عکس‌ها، شباهت زیادی به مجموعه Crypto Punk در دنیای ان اف تی دارند. دارندگان شیبوشی امکان شخصی‌سازی را نیز داشته و می‌توانند ویژگی‌های منحصر به فردی را در آن ایجاد کنند.

  • Burn Portal

همانطور که اطلاع دارید، در توکن سوزی توکن‌ها به صورت دائمی از اکوسیستم حذف می‌شوند و امکان بازیابی وجود ندارد. ShibaSwap نیز برای این کار مکانیزم جدیدی در نظر گرفته است. در این مکانیزم به افرادی که توکن‌های SHIB خود را می‌سوزانند، پاداش می‌دهد. توکن‌های این افراد به یک آدرس کیف پول مرده ارسال شده و در عوض توکن‌های RYOSHI دریافت می‌کنند.

  • Bonefolio

این بخش ابزاری برای بررسی وضعیت استخرها و سود تأمین نقدینگی بوده و وضعیت کلی پلتفرم شیبا اینو را نشان می‌دهد. از جمله خدمات ارائه شده در این بخش می‌توان به حجم معاملات روزانه، وضعیت سود استخرهای مختلف، کل نقدینگی ذخیره شده، لیست توکن‌های موجود در صرافی شیبا سوآپ و پرتفوی سرمایه گذاری اشاره کرد.

شیبا سواپ اولین پروژه بزرگ تیم شیبا اینو پس از راه اندازه اولیه این توکن در سال ۲۰۲۱ است. تا این لحظه که صرافی شیبا سواپ به خوبی و موفقیت تمام توانسته از پس هزاران کاربر و میلیون‌ها دلار معامله روزانه بر بیاید. شیوه اسم گذاری بامزه پروتکل‌های دیفای این صرافی موجب شده است که علاوه بر ایجاد حس و حال بازی‌گونه برای کاربران و حفظ خط مشی اولیه شیبا اینو به عنوان یک ارز دیجیتال جذاب و بامزه، علاقه کاربران نیز روز به روز به این پلتفرم بیشتر شود. شیبا سواپ از پلتفرم‌های دیفای نسل بعد تلقی می‌شود و اجازه می‌دهد کاربران به سادگی و راحتی وارد دنیای کریپتو شوند و در آن گشت و گذار و کسب درآمد کنند.

کد خبر 645255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.