جاذبه‌های گردشگری پایتخت مورد توجه قرار نگرفت

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: غفلت از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این شهر در طول سال‌ها و دهه‌های گذشته، باعث شد جاذبه‌های گردشگری آن‌طورکه باید مورد توجه قرار نگیرد.

احمد علوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر تهران اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد به‌رغم سابقه تاریخی شهر تهران و وجود تعداد قابل توجهی از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، ورزشی و تفریحی در این شهر، صنعت گردشگری نقش چندانی در کسب درآمد شهری به نفع اداره هزینه‌های شهر و ایجاد درآمد پایدار برای آن را ندارد.

وی افزود: تهران به عنوان کانون اداری، سیاسی و اقتصادی ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است و ادامه حیات شهر تهران به عنوان پایتخت و قلب اداری سیاسی کشور در کنار غفلت از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این شهر در طول سال‌ها و دهه‌های گذشته، باعث شد جاذبه‌های گردشگری تهران آن‌طور که باید مورد توجه قرار نگیرد.

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: این صنعت به‌رغم وجود ظرفیت‌های قابل توجه متناسب با امکانات و ظرفیت‌های خود در این حوزه رشد و توسعه نیافت.

وی خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری در پایتخت باید به عنوان یک ضرورت مهم و یکی از مهم‌ترین منابع ایجاد درآمدهای پایدار نگاه کرد و در این زمینه رفع نارسایی‌ها و موانع موجود در مسیر توسعه صنعت گردشگری در پایتخت را مورد تاکید قرار می‌دهند، شواهد نشان می‌دهد یکی از اصلی‌ترین موانع توسعه گردشگری در شهر تهران به‌عنوان یکی از منابع کسب درآمد پایدار در شهر وابستگی شدید مدیریت شهری به درآمدهای حاصل از ساخت‌وساز طی سال‌های گذشته بوده است، در سال‌های اخیر ۵۰ درصد از درآمد شهر از محل فروش تراکم، تغییر کاربری، عوارض ساخت‌وساز و صدور پروانه‌های ساختمانی حاصل شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در بعضی سال‌ها این میزان بیش از ۵۰ درصد بوده است و تغییر رویکرد به سمت توسعه صنعت گردشگری در پایتخت به عنوان یک منبع کسب درآمد پایدار و اولویت‌بخشی به توسعه این صنعت در شهر، گام نخست است که از سوی کارشناسان شهری در این زمینه مورد تاکید قرار می‌گیرد.

کد خبر 645247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.