۶ هزار هکتار گندم کشت شد / گندم و گلرنگ محصولات کشت‌ شده در شرق اصفهان

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: براساس آماری که تاکنون به دست آمده، حدود شش‌ هزارهکتار کشت گندم و تا حدودی کشت گلرنگ انجام شده، این در حالی است که کشت گلرنگ همچنان ادامه دارد.

پیمان فیروزنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره میزان کشت کشاورزان در زمان بازگشایی زاینده‌رود، اظهار کرد: با توجه به زمان بازگشایی آب، امکان کشت محصولاتی مانند گندم، جو و گلرنگ در منطقه وجود داشت. با توجه به اینکه پس از بازگشایی آب، بلافاصله بارندگی رخ داد تا حدودی در کشت غلات و آماده‌سازی زمین برای کشاورزانی که هنوز کشت انجام نداده بودند، اختلال ایجاد شد.

وی افزود: براساس آماری که تاکنون به دست آمده، حدود شش هزار هکتار کشت گندم و تا حدودی کشت گلرنگ انجام شده، این در حالی است که کشت گلرنگ همچنان ادامه دارد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: اگر بارندگی‌ها مطلوب باشد، قرار است آب در چند نوبت دیگر باز شود. اکنون بعضی از کشاورزان با رطوبت زمین نسبت به کشت گلرنگ اقدام می‌کنند که امیدواریم با توزیع آب در نوبت‌های بعدی این کشت را به سرانجام برسانند.

وی اضافه کرد: کشت اخیر در شرق اصفهان و شهرستان‌های اصفهان، ورزنه، هرند و بخش‌هایی از شهر کوهپایه انجام شده است.

فیروزنیا ادامه داد: برای کشت اخیر کشاورزان، بذر و کود به میزان کافی تأمین کردیم و اگر شرایط اجازه می‌داد، سطح زیرکشت از آنچه امروز انجام شده است بیشتر می‌شد، اما به دلیل بارندگی‌ها، کشت با اختلال مواجه شد و سطح محدودتری زیر کشت رفت.

وی با بیان اینکه گندم حدود شش هزار هکتار کشت شد، خاطرنشان کرد: ازآنجاکه کشت گلرنگ همچنان ادامه دارد به صورت دقیق نمی‌توان میزان کشت این محصول را اعلام کرد.

کد خبر 645217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.