طرح جدید آمستردام برای مقابله با بحران مسکن

شورای شهر آمستردام اعلام کرد که طرح جدیدی را برای مقابله با بحران مسکن تصویب کرده است، اما این طرح منفعتی برای مهاجران ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قیمت خانه و اجاره آن در سراسر هلند در حال کاهش است، اما بازار مسکن و اجاره در پایتخت این کشور، آمستردام، گران و رقابتی است. جمعیت این شهر در چند دهه گذشته به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است و با توجه به روبه‌رویی آن با کمبود شدید مسکن، شورای شهر طرح جدیدی را برای مقابله با بحران جاری و رفع کمبود مسکن تا سال ۲۰۴۰ ارائه کرده است.

شورای شهر در این راستا از طرح «رویکرد آمستردام به مسکن عمومی» رونمایی کرد که به‌طور خاص به‌عنوان یک طرح موقت برای مقابله با بحران مسکن در شهر طراحی شده است و به‌طور اساسی بر بهبود فرصت‌های مسکن برای سالمندان و خانواده‌هایی با حقوق کم تا متوسط تمرکز دارد.

شورای شهر آمستردام، ساخت املاک مسکونی بیشتر، افزایش دسترسی به مسکن ارزان‌قیمت، حصول اطمینان از دسترسی افراد نیازمند به مسکن مناسب، بهبود کیفیت و پایداری خانه‌ها، حصول اطمینان از استفاده از مصالح باکیفیت‌تر، بهبود کیفیت و امکانات رفاهی محله‌های شهر، بهبود موقعیت ساکنان محلی در بازار مسکن آمستردام و ایجاد مسکن مقرون‌به‌صرفه‌تر، پایدار و با کیفیت در پایتخت هلند را به‌عنوان اهداف کلیدی این طرح معرفی کرده است.

طرح جدید آمستردام برای مقابله با بحران مسکن

شورا مطرح کرد که رویکرد ارائه‌شده، تعدادی طرح ارائه می‌دهد که تعدادی از آن‌ها به‌طور بالقوه می‌تواند برای بعضی گروه‌ها بحث‌برانگیز باشد، اما امید آن می‌رود که با اطمینان از ساخت ۱۰۰ ملک مقرون‌به‌صرفه برای افراد مسن این افراد را تشویق کند به املاک کوچک‌تر نقل مکان کنند و خانه‌های بزرگ‌تر را برای خانواده‌ها بگذارند. این خانواده‌ها نیز با نقل مکان، خانه‌های کوچک‌تر را برای زوج‌های جوان یا جوانان مستقل خالی کنند.

شورا همچنین در حال کار روی برنامه‌هایی است که شرایط ساکنان مسکن‌های اجتماعی شهر را برای خانه‌دار شدن مورد توجه قرار می‌دهد و خانواده‌های ساکن در خانه‌های بزرگ را ملزم می‌کند پس از مستقل شدن فرزندان خود به خانه‌های کوچک‌تر نقل مکان کنند.

شورای شهر آمستردام همچنین در نظر دارد از سال ۲۰۲۴، با لغو قانون فعلی شهر که مانع از امضای چندین قرارداد اجاره یکسان می‌شود، امکان اجاره اشتراکی یک ملک توسط چند نفر و هم‌خانه شدن را فراهم آورد.

شورا تصریح کرد که هرچند یک خانه خوب، پایدار و مقرون‌به‌صرفه یک نیاز اساسی زندگی است، اما در وهله کنونی نمی‌تواند آن را برای همه مهیا کند و رویکرد جدید در حال حاضر دانشجویان و مهاجران شهر را در بر نمی‌گیرد.

طرح جدید آمستردام برای مقابله با بحران مسکن

کد خبر 645212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.