شهرداری به دنبال جلوگیری از حضور متکدیان در شهر است

شهردار بندرانزلی گفت: شهرداری با همکاری دستگاه اجرایی مرتبط و الگوبرداری از «شهرهای بدون گدا»، به دنبال جلوگیری از گسترش حضور متکدیان در شهر است.

مهدی خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طبق بند ۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، از وظایف این نهاد جلوگیری از تکدی‌گری و واداشتن متکدیان به کار و توسعه آموزش عمومی بوده و شهرداری انزلی نیز متعهد به اجرای این قانون است.

وی افزود: مدتی است تعدادی از متکدیان که بیشتر آنها غیربومی و مهاجر هستند، در نقاط مختلف شهر انزلی از جمله چهارراه‌ها و پشت چراغ قرمزها با شستن اتومبیل‌های شهروندان و مقابل داروخانه‌ها و مراکز درمانی با همراه داشتن کودک و تحریک عواطف و احساسات شهروندان، اقدام به تکدی‌گری می‌کنند.

شهردار انزلی خاطرنشان کرد: بسیاری از متکدیان از معتادان متجاهر و آلوده به مواد مخدر هستند، حضور آنها موجب تضعیف امنیت روانی جامعه می‌شود و ظاهر نامناسب متکدیان آثار مخرب و زیان‌باری را برای کودکان و نوجوانان به همراه دارد و سیمای شهر را مخدوش می‌کند.

خلیلی تصریح کرد: نیاز مالی متکدیان برای کسی ثابت نشده است و تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از این افراد درآمد کلانی دارند و تنها از روی عادت اقدام به تکدی‌گری می‌کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان از کمک کردن به متکدیان سودجو خودداری کنند و کمک‌های خود را به مؤسسات و مرکز خیریه معتبر همچون کمیته امداد و بهزیستی بدهند تا به دست نیازمندان واقعی برسد.

شهردار انزلی گفت: به منظور ساماندهی متکدیان شهر، شهرداری جلساتی را با بهزیستی و نیروی انتظامی برگزار کرده است و امیدواریم که با کمک دستگاه اجرای مرتبط و الگوبرداری از شهرهای بدون گدا، از گسترش حضور متکدیان در شهر انزلی جلوگیری کنیم.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 645167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.