چالش ضایعاتی‌ها در منطقه ۱۴ اصفهان + پاسخ مسئولان

برخی شهروندان اصفهانی از وجود انبارهای غیرمجاز ضایعاتی در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان که گاهی محلی برای خرید و فروش مواد مخدر است و زیبایی شهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گلایه‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصفهان از جمله شهرهای پاکیزه، تاریخی و گردشگرپذیر کشور است؛ حفظ پاکیزگی شهر توسط شهروندان مسئولیت‌پذیر و شهرداری متعهد محقق می‌شود که اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به‌رغم تمام تلاش‌ها، مواردی باعث دور شدن شهر از پاکیزگی و زیبایی می‌شود که از جمله آنها وجود انبارهای ضایعاتی در محدوده شهری است. این انبارها گاهی به پاتوق فروشندگان مواد مخدر تبدیل می‌شود و حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، باعث آزرده خاطر شدن شهروندان نیز خواهد شد.

در این بین برخی از شهروندان از وجود انبارهای ضایعاتی قارچ‌گونه و ریشه‌ای در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گلایه‌مند هستند. آن‌ها می‌گویند انبارهای ضایعاتی در حوالی مجتمع مسکونی نگین شرق و محله جلوان به‌ویژه خیابان عاشق اصفهانی، تراکم بیشتری دارد و این مغازه‌های زشت و نازیبا، جای مغازه‌های خوراکی، پوشاک و مایحتاج مردم را گرفته و هیچ تلاشی در جهت حل این مشکل انجام نمی‌شود.

آنها تاکید دارند که تمام این مغازه‌های ضایعاتی تنها باعث ایجاد ناامنی، دزدی و تجمع معتادان متجاهر شده و به محلی برای خرید و فروش مواد مخدر تبدیل شده است؛ هیچ مسئولی پیگیر حل این معضل در داخل محدوده شهری اصفهان نیست.

شهروندان می‌گویند شهرداری این منطقه قول داده بود که با مساعدت نیروی انتظامی و دادگستری استان این مغازه‌ها جمع‌آوری شود اما هنوز هیچ اقدامی نشده است و تا زمانی که مغازه خریداران اموال دزدی و تجمعات خرید و فروش مواد مخدر جمع نشود، منطقه ۱۴ آرام نخواهد شد.

قوانین فعلی بازدارنده فعالیت ضایعاتی‌های غیرمجاز نیست

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایمنا، محمدمهدی کریمی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان، اظهار کرد: شهرداری‌ها در زمینه ضایعات و مشاغل مزاحم از دو ماده قانونی شامل بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند پیروی می‌کند.

وی با اشاره به بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها افزود: این بند به مشاغل مزاحم اشاره دارد و طبق آن شهرداری می‌تواند، محل را پلمب کند.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند درباره جمع‌آوری بازیافت غیرمجاز پسماند و جریمه ریالی بابت آن است که طبق آن شخص جریمه می‌شود، اما این قوانین بازدارنده نیست زیرا بند ۲۰، محل را پلمب می‌کند و مستأجر به مکان دیگری می‌رود و این ماده نیز شخص را جریمه می‌کند.

وی با بیان اینکه جریمه ماده ۱۶، تا یک میلیون تومان است و در مقابل سود کلان جمع‌آوری مواد ضایعات و دیگر اقدامات همچون خرید و فروش مواد مخدر، به هیچ عنوان بازدارنده نیست، گفت: این افراد جریمه را با کمال میل پرداخت می‌کنند و به‌کار خود ادامه می‌دهند.

کریمی تاکید کرد: این موضوع را با فرماندار اصفهان نیز مطرح و تاکید کردم که حوزه قضائی کشور باید وارد شود و نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضائی برای اجرای حکم عمل کند.

به گزارش ایمنا، شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ یا از طریق ایتا به شماره ۰۹۳۹۸۴۶۴۲۵۶ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخگویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

کد خبر 645160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.