برخی کشورها با هدف جاسوسی در زلزله ترکیه کمک‌رسانی کردند

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: در زلزله کشور ترکیه بسیاری از کشورها برای تبلیغات و برخی برای جاسوسی آمده بودند.

به گزارش ایمنا، پیرحسین کولیوند روز _جمعه دوازدهم اسفندماه_ با حضور در جمع سازمان اعضا جوانان جمعیت هلال‌احمر شهرستان نیشابور اظهار کرد: جمعیت هلال احمر ایران بی‌منت و برای رضای خدا به مردم ترکیه خدمت‌رسانی کرد؛ به طوری که میان حدود ۱۰۰ کشور کمک‌رسان فقط ایران پیام تشکر رئیس فدراسیون صلیب سرخ را دریافت نمود.

وی با تأکید بر اینکه اصول حاکم بر صلیب سرخ و جمعیت‌های هلال احمر ریشه در دین اسلام، آیات و روایات دارد، گفت: آیات قرآن مانند تابلوهای راهنمایی و رانندگی، روشنگر مسیر زندگی ماست.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران تصریح کرد: برخلاف تبلیغات شدید دشمنان علیه نظام و هلال‌احمر در زلزله شهر خوی، بسیار عملکرد خوبی داشتیم؛ به طوری که طی پنج ساعت عملیات جستجو و نجات را در ۷۲ روستا و شهر خوی به اتمام رساندیم.

کولیوند با بیان اینکه در شهر خوی هیچ سقفی ریزش نکرده اما دیوار خانه‌ها خراب شده بود که به سرعت به تمام افراد حادثه‌دیده اسکان دادیم، اظهار کرد: در زلزله شهرستان خوی ۱۱۰ اردوگاه را تجهیز و به ۱۳۰ هزار نفر اسکان دادیم و به هر خانواده برای سه نوبت بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته تقدیم کردیم.

وی با اشاره به اینکه ما در یک جنگ شدید رسانه‌ای قرار گرفتیم و علی‌رغم تلاش‌های فراوان جمعیت هلال‌احمر، به ما کم‌لطفی شد، بیان کرد: اگر اقدامات هلال احمر ضعیف بود، باید در خوی با بیماری‌های ویروسی و گوارشی مواجه می‌شدیم اما خوشبختانه هیچ موردی نداشتیم.

رئیس هلال احمر ایران خاطرنشان کرد: هلال احمر فقط در بخش امداد و نجات فعالیت نمی‌کند بلکه در موضوعات اجتماعی و آسیب‌های فرهنگی و همچنین خانه‌های هلال روستایی، کانون‌های دانش‌آموزی و دانشجویی هلال احمر در زمینه‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی فعالیت می‌کند.

کولیوند در ادامه معیشت کارکنان جمعیت هلال احمر را از دغدغه‌های اصلی خود دانست و گفت: کارکنان امداد جاده‌ای در ازای ۲۴۰ ساعت فعالیت فقط یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافتی داشتند.

وی با بیان اینکه کارکنان امداد جاده‌ای در خط مقدم تهدیدات و مشکلات هستند، باید به این عزیزان توجه ویژه‌تری داشت، اظهار کرد: وقتی حقوق و دستمزد کارکنان اداری هلال احمر را با سایر دستگاه‌های اجرایی مقایسه می‌کنیم، متوجه مظلومیت کارکنان جمعیت می‌شویم. البته تلاش شده در فروردین سال آینده فوق‌العاده‌ها را به سقف خود برسانیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور همچنین با اشاره به مأموریت‌های ویژه این نهاد تصریح کرد: اولین اولویت همزمان با میلاد امام زمان (عج) است. در عید میلاد ایشان باید مراقب مردم به ویژه زائران قم و جمکران باشیم، مأموریت بعدی این‌که تمام توان خود را در آگاه‌سازی و کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال و حوادث جاده‌ای عید نوروز به کارگیریم.

بازدید از شرکت کشت و صنعت و ساختمان قدیمی هلال احمر نیشابور و بازدید از محل احداث بزرگترین پایگاه هلال احمر شرق کشور از برنامه‌های دیگر سفر پیرحسین کولیوند به نیشابور بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 645138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.