پیکان ۱ _ لبنیات‌هراز آمل ۳ / هرازی‌ها به کمتر از قهرمانی قانع نیستند

تیم والیبال لبنیات‌هراز آمل با پیروزی سه بر یک مقابل پیکان تهران پرافتخارترین تیم لیگ، در نخستین سال حضور خود در لیگ برتر باشگاه‌های کشور به فینال صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر امروز _جمعه دوازدهم اسفندماه_ دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور که به‌صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود پیگیری شد و در بازی اول، تیم‌های پیکان تهران و لبنیات‌هراز آمل از ساعت ۱۵:۰۰ در برابر همدیگر قرار گرفتند.

سرانجام تیم لبنیات‌هراز آمل با پیروزی ۳ بر یک مقابل پیکان و باتوجه به پیروزی در بازی رفت، توانست در نخستین سال فعالیت خود و با غلبه‌بر پرافتخارترین تیم تاریخ رقابت‌ها در لیگ برتر والیبال به فینال صعود کند. در ست نخست این مسابقه تیم پیکان با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ برابر لبنیات‌هراز به پیروزی رسید، اما در ست‌های دوم تا چهارم، لبنیات‌هراز آمل به‌ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۲۲ پیروز میدان شد.

پوریا حسین‌خانزاده، عرفان نوروزی، علی حاجی‌پور، مجتبی میرزاجان‌پور، محراب ملکی‌سرخی، علی رمضانی و ابوالفضل قلی‌پور برای لبنیات‌هراز آمل بازی کردند و پوریا فیاضی، محمد فلاح، رضا رضایی، حمزه زرینی، علی شفیعی، محمدطاهر وادی و محمدرضا حضرت‌پور بازیکنان آغازگر بازی برای پیکان بودند

نادر انصاری و علی یاوری ناظران فنی و داوری این دیدار بودند که به مدت ۱۴۴ دقیقه پیگیری شد. در اواخر ست چهارم پیمان اکبری سرمربی تیم پیکان تهران با دریافت دو کارت زرد و قرمز از زمین اخراج شد و غلامرضا مومنی‌مقدم مسئولیت هدایت تیم پیکان را برعهده گرفت. امید فولادی‌وندا، اسماعیل رزقی و محمد عشق‌دوست به‌ترتیب به‌عنوان داور اول، داور دوم و داور ویدئوچک، قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند که بیش از دو هزار و پانصد تماشاگر داشت. محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، میلاد تقوی دبیرکل و مسئولان دو باشگاه لبنیات‌هراز آمل و پیکان تهران از جمله تماشاگران این مسابقه بودند.

لبنیات‌هراز و پیکان در دیدارهای دور رفت و برگشت مرحله مقدماتی هرکدام یک پیروزی برابر همدیگر به‌دست آوردند. در دور رفت لبنیات‌هراز میزبان سه بر صفر حریف خود را شکست داد و در دور برگشت نیز این پیکان بود که در تهران سه بر دو حریف را مغلوب کرد.

لبنیات‌هراز آمل با ۱۸ برد، هشت باخت و ۵۲ امتیاز به‌عنوان تیم دوم و پیکان تهران با ۱۶ پیروزی، ۱۰ باخت و ۵۱ امتیاز با قرار گرفتن در رتبه سوم جدول رده‌بندی مقدماتی راهی پلی‌آف شدند و در مرحله یک‌چهارم نهایی با گذشتن از سد تیم‌های فولادسیرجان ایرانیان و نیان‌الکترونیک خراسان به مرحله نیمه‌نهایی رسیدند و در نهایت باتوجه به دو برد متوالی لبنیات‌هراز در مرحله نیمه‌نهایی مقابل پیکان، هرازی‌ها در مجموع با ۲۲ برد فینالیست شدند.

نمایندگان والیبال مازندران (بانک، بیم، کاله و لبنیات‌هراز)، دومین تیم افتخارآفرین لیگ برتر والیبال ایران هستند؛ گفتنی است نمایندگان این استان تا کنون ۹ مدال شامل دو مدال طلا، یک نقره و ۶ عنوان سومی در این رقابت‌ها به دست آورده‌اند و لبنیات‌هراز آمل با صعود به دیدار نهایی به حسرت ۹ ساله والیبال این شهر پایان داد و می‌تواند سومین قهرمانی را برای این استان به‌دست بیاورد.

تیم کاله مازندران در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ موفق به کسب مقام قهرمانی و در سال ۱۳۹۲ نایب قهرمان شد. این تیم در سال ۱۴۰۱ با صعود به دیدار نهایی برای یکی از مقام‌های اول و دوم تلاش خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، در بازی دوم دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور، تیم‌های پاس گرگان و شهداب یزد تا دقایقی دیگر به مصاف هم خواهند رفت و باتوجه به اینکه نماینده یزد در دیدار نخست موفق به شکست پاس شده است چنانچه در این بازی هم به پیروزی برسد حریف لبنیات‌هراز در فینال خواهد شد.

لازم به‌ذکر است بازی رده‌بندی لیگ برتر والیبال مردان به‌صورت تک‌بازی ساعت ۱۴:۳۰ روز _سه‌شنبه شانزدهم اسفندماه_ برگزار می‌شود و دیدار فینال نیز ساعت ۱۸ همان روز انجام خواهد شد.

کد خبر 645127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.