۵۰ هزار نهال در روز درختکاری توزیع خواهد شد

ناظر شورا در سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز گفت:۵۰ هزار نهال به واسطه برپایی ۱۴ ایستگاه مردمی با مدیریت سازمان سیما و منظر شهرداری و همکاری یاوران شورا در مناطق مختلف شهر بخشی از آن درب منازل شهروندان توسط یاوران محلات در روز درختکاری تحویل داده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افسانه خواست خدایی امروز_ جمعه دوازدهم اسفند ماه_ با بیان اینکه در راستای بالا بردن سرانه فضای سبز و فرهنگ‌سازی این موضوع در بین شهروندان در ادامه پویش کاشت صد هزار نهال نارنج که در یکسال گذشته در چهار فاز به مرحله اجرا درآمده است، اظهار کرد: در روز درختکاری توزیع پنجاه هزار نهال نارنج و ۱۰ هزار نهال از سایر گونه‌های سازگار با آب و هوای شهر شیراز در دستور کار سازمان سیما و منظر قرار گرفته است که به دو شکل ایستگاه‌های توزیع نهال و تحویل نهال درب منازل اجرا می‌شود.

وی در خصوص روز درختکاری از هفته‌های گذشته برنامه‌های متعددی سیاستگذاری و توسط سازمان سیما و منظر اجرا خواهد شد، ادامه داد: وجه تمایز مراسم امسال متبرک شدن برنامه‌ها به نام مطهر شهدای حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ (ع) است.

ناظر شورا در سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز گفت: کاشت نهال به نام ۱۳ شهید حرم مطهر و نصب پلاک یادبود با نام و همراه با عکس شهدا معظم توسط خدام حرم مطهر شاهچراغ (ع) در برنامه روز درختکاری در پارک ۵۷ هکتاری مادر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی حفظ، نگهداری و کاشت درختان در کنار هم اهمیت به سزایی دارد اضافه کرد: حضور پرشور دانش آموزان در برنامه روز درختکاری طبق هماهنگی انجام شده با اداره کل آموزش و پرورش و برگزاری برنامه‌های ترویجی و آموزشی حفاظت از فضای سبز برای این افراد در بخشی از این مراسم در پارک مادر سیاستگذاری شده است.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز افزود: علاوه بر اینکه برنامه‌های متعددی مانند حضور غرفه‌های دستاوردهای زیست محیطی سازمان‌های مختلف از جمله اداره کل حفاظت محیط زیست, جهاد کشاورزی, منابع طبیعی, سازمان سیما و منظر و فضای سبز, سازمان مدیریت پسماند سیاستگذاری شده است با سیاستگذاری انجام شده و تلاش سازمان سیما و منظر شهرداری روز درختکاری شاهد برپایی غرفه‌های زنان کارآفرین سبز در راستای حمایت از مشاغل خانگی، هنرمندان و زنان سرپرست خانوار خواهیم بود.

کد خبر 645117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.