اجرای برنامه پارکینگ موبیلیتی در برلین

برلین به‌عنوان بخشی از چارچوب نظارتی خود برای وسایل‌نقلیه میکروموبیلیتی کرایه‌ای، بیش از ۱۰۰ فضای پارکینگ کربن‌خنثی در مرکز شهر ایجاد کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وسایل‌نقلیه میکروموبیلیتی کرایه‌ای همچون دوچرخه‌ها یا اسکوترهای الکترونیکی، به‌عنوان مکمل حمل‌ونقل عمومی بخش مهمی از جابه‌جایی‌های درون‌شهری برلین به‌شمار می‌رود و تردد با آن‌ها به‌ویژه در مرکز شهر بسیار محبوب است. بنابراین برلین با هدف کاهش خطرات ناشی از پراکندگی این وسایل‌نقلیه برای عابران پیاده، یک چارچوب قانونی برای مقابله با پارک بی‌نظم دوچرخه‌های اجاره‌ای، اسکوترهای برقی و موتورهای الکترونیکی تصویب و به ایجاد بیش از ۱۰۰ فضای پارکینگ کربن‌خنثی به‌عنوان بخشی از چارچوب نظارتی این وسایل‌نقلیه کرایه‌ای در مرکز شهر اقدام کرده است.

پارکینگ‌های ایجادشده در فاصله ۲۰۰ متر از یکدیگر قرار دارد و به‌عنوان بخشی از پروژه آزمایشی نقاط جلبی (Jelbi) موجود و سایر فضاهای پارکینگ برای وسایل نقلیه‌الکتریکی کوچک راه‌اندازی شده است. نقاط جلبی، برنامه حمل‌ونقل عمومی و خدمات مشترک برلین است که با همکاری شرکت حمل‌ونقل و شرکای مربوطه، راهکارهایی برای ایجاد، بهبود، توسعه و پیوند شیوه‌های حمل‌ونقل در شهر ارائه می‌دهد.

نقاط جلبی امکان پیوند دادن پیشنهادهای مختلف جابه‌جایی به یکدیگر و جذاب‌تر شدن حمل‌ونقل محلی را در عین ایجاد نظم در پیاده‌روها و ایجاد امنیت و راحتی در تردد بدون مانع برای عابران پیاده، سالمندان و افراد کم‌بینا فراهم می‌آورد. این نقاط در حال حاضر دارای ۲۶ فضای پارکینگ برای وسایل‌نقلیه کرایه‌ای میکروموبیلیتی است، بنابراین برلین از پروژه ایجاد فضاهای جدید پارکینگ برای این وسایل‌نقلیه خبر داد.

اجرای برنامه پارکینگ موبیلیتی در برلین

این پروژه براساس چهار سال همکاری مستمر و نزدیک در معاهده جلبی رقم خورده است، بنابراین یک شکل جدید و معاصر از مشارکت عمومی- خصوصی میان اداره سنا به‌عنوان نهاد تنظیم‌کننده، منطقه به عنوان مرجع تأییدکننده، اپراتورهای اشتراک‌گذاری وسایل نقلیه میکروموبیلیتی به‌عنوان ارائه‌دهندگان پیشنهادات جابه‌جایی‌های تجاری و برنامه جلبی اداره حمل‌ونقل عمومی به‌عنوان پلت‌فرم سفرهای درون‌شهری شهرداری محسوب می‌شود. این اتحاد تعاونی یک مدل آینده برای تحقق جابه‌جایی‌های دوستدار محیط شهری و سازگار با اقلیم به‌شمار می‌رود.

تأمین مالی این پروژه برعهده وزارت محیط زیست، حمل‌ونقل، حمایت از مصرف‌کننده و اقدامات اقلیمی سنا (SenUMVK) قرار دارد و وظیفه پیاده‌سازی و مدیریت نقاط جلبی در آن بر عهده شرکت حمل‌ونقل برلین است، چراکه بیش از ۹۰ درصد وسایل‌نقلیه اشتراکی در برلین بخشی از برنامه جلبی به‌شمار می‌رود. برای بسیاری از اهالی و گردشگران برلین، این نقاط یک گزینه انعطاف‌پذیر و جذاب برای حمل‌ونقل عمومی محلی ارائه می‌دهد.

کد خبر 645086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.