برچسب جدید انرژی استاندارد کولرهای آبی رونمایی می‌شود

براساس اعلام سازمان ملی استاندارد ایران، برچسب جدید انرژی استاندارد کولرهای آبی شنبه سیزدهم اسفندماه با حضور وزیر نیرو و رئیس سازمان ملی استاندارد رونمایی می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان ملی استاندارد ایران، در برچسب جدید استاندارد کولرهای آبی که بعد از ۱۳ سال بازنگری شده، رتبه‌های «E، F، G» از برچسب انرژی حذف و سه رتبه «A+++، A++، A» به بالای رده‌های برچسب انرژی اضافه شده است.

بر اساس این گزارش، حدود ۷۰ درصد کولر آبی موجود در رده‌های «G، E، F» برچسب انرژی جای می‌گرفتند که در بازنگری این استاندارد، کولرهای پرمصرف امکان تولید را ندارند و با بهینه‌سازی مصرف برق و استفاده از الکتروموتورهای با بازدهی بالاتر و کسب رتبه D برچسب انرژی، اجازه تولید خواهند داشت.

پیش‌بینی می‌شود با اجرای این استاندارد برای کولرهای آبی جدید و گام بعدی آن یعنی الزامی شدن تولید کولرهای آبی با موتورهای پربازده BLDC، بیش از ۱۳۰۰ مگاوات از میزان تقاضای برق طی چهار سال آینده کاهش یابد.

کولرهای آبی با استاندارد جدید، حائز رتبه‌های انرژی +A و بالاتر در نمایشگاه جانبی این مراسم، به نمایش درخواهند آمد و همچنین با هدف ایجاد زمینه مذاکرات تجاری و توسعه استفاده از موتورهای پربازده در کولرهای آبی، شرکت‌های دانش‌بنیان، الکتروموتورهای پربازده PMSM و BLDC تولیدات خود را عرضه خواهند کرد.

مراسم رونمایی از برچسب انرژی جدید شنبه سیزدهم اسفندماه با حضور "علی‌اکبر محرابیان" وزیر نیرو، "محمود کمانی" معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران، "مهدی اسلام‌پناه" رئیس سازمان ملی استاندارد و همچنین تولیدکنندگان کولرهای آبی و موتورهای پربازده برگزار می‌شود.

کد خبر 644991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.