۹۷ هزار نفر عضو صندوق اعتباری هنر هستند

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: صندوق اعتباری هنر در حال حاضر نزدیک به ۹۷ هزار عضو دارد که ۳۳ درصد از آن‌ها ساکن تهران و ۶۷ درصد در سایر استان‌ها (به جز پایتخت) فعال هستند. تعداد اعضای صندوق در سال‌ جاری از رشد هشت درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ برخوردار بوده است.

‌به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سیدمجید پوراحمدی امروز پنج شنبه یازدهم اسفندماه- در چهارمین نشست نمایندگان استانی صندوق اعتباری هنر به میزبانی مشهد به تشکیل دولت مردمی با تاکید بر شعارهای کار و فعالیت جهادی، رفع موانع و مشکلات مردم، تمرکز زدایی بر روی ریل عدالت فرهنگی، اظهار کرد: ما نیز در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید وزیر در صندوق اعتباری هنر این موارد را سرلوحه فعالیت‌های خود قراردادیم تا حداکثر بهره‌مندی به قشر فرهیخته فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت برسد.

وی با مرور بعضی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سال جاری، افزود: صندوق اعتباری هنر در حال حاضر نزدیک به ۹۷ هزار عضو دارد که ۳۳ درصد از آن‌ها ساکن تهران و ۶۷ درصد در سایر استان‌ها (به جز پایتخت) فعال هستند. تعداد اعضای صندوق در سال‌جاری از رشد هشت درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ برخوردار بوده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: در همین حال پوشش خدمات بیمه‌ای برای اعضای تحت پوشش، از جمله اقدامات قابل توجه صندوق اعتباری هنر بوده است، به طوری که با توسعه روابط بین سازمانی، تعداد اعضای تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۵۴ هزار رسید. همچنین قریب به ۴۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی صندوق هنر قرار دارند.

وی گفت: بدون شک عزم و اراده راسخ همگان در جهت تحقق شعار دولت مردمی برای تمرکز زدایی، رفع دغدغه و مشکلات هنرمندان و حمایت همه جانبه از این قشر فرهیخته روی ریل نهادینه شدن عدالت فرهنگی در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم بوده است.

پوراحمدی ادامه داد: پرداخت مقرری ماهانه به پیشکسوتان حوزه فرهنگ و هنر در قالب طرح تکریم و کمک مستمری از دیگر اقدامات صندوق اعتباری هنر برای حمایت از جایگاه والای هنر و فرهنگ در کشور بوده در سال ۱۴۰۱ قریب به ۶۰۰ نفر در قالب طرح تکریم و حدود ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در قالب طرح کمک مستمری، تحت پوشش خدمات صندوق اعتباری هنر قرار گرفتند.

وی از اعطای نشان اعتبار هنر به هنرمندان شاخص و گمنام کمتر شناخته شده در کشور به ویژه در مناطق محروم و دور افتاده به عنوان دیگر اقدام شاخص این صندوق نام برد و گفت: برای نخستین بار در دولت مردمی با هدف قدردانی و ارج نهادن به تلاش‌ها و مجاهدت فرهنگی و هنری آن دسته از فعالان فرهنگی، هنری و قرآنی که در جغرافیای منطقه محل زیست خود از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده عملیاتی شد و اولین نشان را به شبان خوش صدای شهرضایی اهدا شد.

رشد تسهیلات قرض الحسنه به اهالی فرهنگ و رسانه

وی با بیان اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری و بلاعوض به اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت نیز در سال ۱۴۰۱ با رشد چشمگیری روبه‌رو شده است، گفت: در سال ۱۴۰۱ اعطای تسهیلات به اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت از رشد ۳۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار شد. در حالی که صندوق با محدودیت تخصیص بودجه‌ای روبه‌رو است اما با اجرای برنامه‌ها و تدوین بسته حمایتی توانستیم به درخواست کسانی که درخواست تسهیلات داشتند پاسخ دهیم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از تخصیص تسهیلات قرض‌الحسنه و پرداخت هدیه بلاعوض به اعضا با هدف ترویج فرهنگ ازدواج نیز به عنوان یکی از حمایت‌های نوین صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی نام برد.

وی گفت: از زمان آغاز این طرح یعنی از مهرماه سال ۱۴۰۰ به تمام اعضایی که ازدواج کردند یا صاحب فرزند شدند مبلغ پنج میلیون تومان هدیه ازدواج و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شد.

پوراحمدی با اشاره به برنامه‌های آینده این صندوق در سال ۱۴۰۲ افزود: امیدواریم تا با همکاری و همراهی نمایندگان استانی صندوق و تمام همکاران صندوق در تهران همواره شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر صندوق اعتباری هنر در خدمت رسانی به هنرمندان و اعضا و این قشر فرهیخته باشیم.

سال ۱۴۰۲ سال خدمات رسانی و توانمندسازی هنرمندان است

وی از سال ۱۴۰۲ به عنوان یکی از بهترین و پرکارترین سال‌های خدمات رسانی در حوزه توانمندسازی هنرمندان و کمک به کسب و کارهای فرهنگی یاد کرد که برنامه‌های مختلفی تدوین شده که باهمت همگان شاهد اجرایی شدن آنها خواهیم بود. البته برخی از برنامه‌ها نیز اجرایی و عملیاتی شده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از فعال شدن برخی شرکت‌های زیرمجموعه صندوق مانند " شرکت پروانه" خبر داد و گفت: این شرکت فعالیتش را با جدیت شروع کرده و در این حوزه شاهد اقدامات خوبی در حوزه توانمند سازی هنرمندان بوده و در سال بعد نیز خواهیم بود.

وی موضوع دیگر را بخش مشاوره کسب و کارهای فرهنگی و هنری به هنرمندان علاقه‌مند به فعالیت در حوزه فرهنگ و فعالیت اقتصادی در حوزه فرهنگ و هنر دانست و افزود: مرکز مشاوره کسب و کار هم سال آینده فعالیتش آغاز می‌شود و به کسانی کمک می‌کند که تمایل به فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر دارند و با اقتصاد سازی این حوزه آشنایی ندارند و درصدد هستند در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت اقتصادی کنند.

پوراحمدی از بیمه بیکاری هنرمندان به عنوان یکی از موضوعات دیگر جدی مدنظر این صندوق یاد کرد و گفت: در موضوع بیمه بیکاری هنرمندان صندوق مذاکرات مختلفی از طریق دولت مردمی، مجلس شورای اسلامی و نهادهای ذیربط داشتیم اما در این راه مشکلات زیادی وجود دارد از این رو تصمیم بر این شده از طریق صندوق با تدوین برنامه‌ای جامع، اعضای صندوق را که به نوعی بیکار کار می‌شوند را بر اساس این طرح تحت پوشش بیمه بیکاری قرار داده و سال آینده بتوانیم عملیاتی و اجرایی کنیم.

وی از برنامه طرح " نشان هنر" به عنوان دیگر موضوع اجرایی در سال ۱۴۰۱ نام برد و ابراز امیدواری کرد تا در سال ۱۴۰۲ با قدرت این طرح در سطح گسترده‌ای پیش ببریم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگری از سخنان خود از خلاقیت و ابتکار نمایندگان به عنوان دیگر موضوع مورد تاکید یاد کرد و گفت: باید بر اساس خلاقیت و ابتکارها طرح‌های نوینی تدوین شود و بر اساس ایده‌های مختلف بسته‌های مختلف حمایتی طراحی شود مانند طرح شمیم و جوانه که در نوع خودش بی نظیر و استقبال چشمگیری از این طرح به عمل آمد.

کد خبر 644964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.