تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر در ۱۴۰۲

شهردار زرین‌شهر گفت:براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی شهرداری‌ها و سازمان حمل و نقل جمعی شهرستان لنجان ۱۴ اتوبوس به صورت کامل بازسازی خواهد شد که از این تعداد، هفت دستگاه تا پایان سال جاری و هفت دستگاه در ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۲ به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه خواهد شد.

حسین اسماعیلی احمدی در حاشیه بازدید از سازمان حمل و نقل جمعی شهرستان لنجان در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت تقویت ناوگان اتوبوسرانی در خدمت‌رسانی بیشتر به شهروندان، اظهار کرد: تقویت و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا، صرفه جویی در مصرف انرژی، حفظ محیط زیست، کنترل بار ترافیکی درون شهری و جابجایی ایمن و سریع شهروندان دارد.

وی با بیان اینکه حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از مباحث زیربنای توسعه شهرهای ایران به شمار می‌آید، افزود: رشد پیوسته افزایش جمعیت شهرهای ایران با بار ترافیکی توجه ویژه به توسعه و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی را به مسئولان خصوصاً مدیریت شهری گوش زد می‌کند از این رو شهرداری زرین شهر و سازمان حمل و نقل جمعی شهرستان لنجان نگاهی ویژه‌ای به تحقق این موضوع دارند تا زمینه‌های توسعه اینگونه امکانات را برای استفاده شهروندان فراهم کنند.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: براساس نظر کارشناسان هر دستگاه اتوبوس امکان جابجایی معادل ۲۰ خودرو سواری را دارد و با توجه به چالش‌های زیست محیطی که خطه طلایی ایران به دلیل استقرار صنایع بزرگ و آلاینده و همچنین تردد خودروهای سواری به دلیل قرار گرفتن در مسیر چندین استان کشور با آن مواجه است شهرداری در مسیر توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل جمعی حرکت کرد.

وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی فعلی جوابگوی نیاز شهروندان نیست، ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی شهرداری‌ها و سازمان حمل و نقل جمعی شهرستان لنجان ۱۴ اتوبوس به صورت کامل بازسازی خواهد شد که از این تعداد، هفت دستگاه تا پایان سال جاری و هفت دستگاه در ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۲ به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه خواهد شد.

اسماعیلی احمدی اضافه کرد: با تاسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب درخصوص اتکا به ظرفیت‌های بومی و داخلی شش دستگاه اتوبوس جدید تولید داخلی نیز به ناوگان حمل و نقل عمومی شهرستان افزوده خواهد شد که بخش زیادی از مشکلات و جابه‌جایی مسافر، تردد سریع و ایمن شهروندان و مباحث ترافیکی شهرهای شهرستان را مرتفع می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز حوزه حمل و نقل عمومی در سال ۱۴۰۲ شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان باشیم.

کد خبر 644948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.