سامانه‌های مالی شهرداری سال آینده مستقر می‌شود

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد گفت: سامانه‌های مالی در مناطق یک و دو شهرداری از ابتدای سال ۱۴۰۲ مستقر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس بیگی امروز _ پنجشنبه یازدهم اسفندماه _ در جلسه با شهردار شهرکرد اظهار کرد: سامانه‌های مالی در مناطق یک و دو شهرداری از ابتدای سال ۱۴۰۲ مستقر خواهد شد.

وی افزود: با توجه به رویکرد جدید مدیریت شهری مبنی بر تفکیک کامل مناطق از ستاد، استقرار و پیاده‌سازی سامانه‌های مالی مناطق یک و دو شهرداری شهرکرد در دستور کار این سازمان قرار گرفته و هم اکنون مجری پروژه مشخص شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: در این پروژه سامانه‌های حسابداری، نقدینگی و بانک (خزانه پ‌داری)، بودجه و اعتبارات و سامانه درآمد ضمن حفظ یکپارچگی با سامانه‌های ستاد در بستر شبکه شهرداری نصب و راه‌اندازی شد و انتظار می‌رود از ابتدای سال مالی آینده مناطق بتوانند از سامانه‌ها بهره‌برداری کنند.

بیگی با بیان اینکه به استناد ماده ۵ آئین‌نامه اجرایی ماده (۲۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰، در حال حاضر تنها مرجع پرداخت عوارض خودرو شهرداری شهرکرد سامانه ملی یکپارچه عوارض خودرو سمیع است، تصریح کرد: شهروندان ضمن خودداری از هرگونه پرداخت عوارض خودرو در استارتاپ‌ها و اپلیکیشن‌های بدون مجوز برای استعلام و پرداخت عوارض خودرو به طور مستقیم به درگاه اینترنتی شهرداری شهرکرد یا سامانه سمیع به آدرس https://saamie.ir مراجعه کنند یا در مناطق شهرداری حاضر شوند.

بیگی تاکید کرد: در صورتی که زیرساخت‌های ارتباطی به درستی طراحی نشود، در زمان استفاده از شبکه مشکلات متفاوتی به وجود می‌آید و باید هزینه‌های زیادی به منظور نگهداری شبکه و تطبیق آن با خواسته‌های مورد نظر صرف شود.

وی ادامه داد: با توجه به طراحی و چیدمان ارائه شده از سوی شهرداری منطقه یک برای ساخت ساختمان جدید شهرداری، پیش‌بینی لازم برای توسعه‌های آینده مدنظر قرار گرفته است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد اضافه کرد: این زیرساخت‌ها با نصب فیزیکی رک، پچ‌پنل‌ها، پچ‌کوردها و سوئیچ‌ها مطابق با الگو و آرایش استاندارد و اجرای بیش از ۱۵۰۰ متر کابل‌کشی انجام و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۰ شبکه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال توسط حوزه زیرساخت سازمان اجرا شود.

وی گفت: امسال و در ادامه بازطراحی پرتال‌های سازمانی و با هماهنگی انجام شده میان کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی، این پرتال‌ها پس از تکمیل محتوای مورد نیاز به بهره‌برداری رسید.

بیگی افزود: به دلیل وجود مشکلات فنی در پرتال‌های قبلی، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات با فراهم کردن زیرساخت‌های نرم‌افزاری جدید با امکانات به‌روز، نسبت به بازطراحی پرتال‌ها اقدام کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های به‌روز این نرم‌افزار، اظهار کرد: نیازسنجی آموزشی، تعریف چارت سازمانی، رده‌های سازمانی، رسته‌ها و رشته‌های شغلی، استانداردهای مهارت و انواع آموزش، طبقه‌بندی دوره آموزشی، ثبت استانداردهای آموزشی برای هر شغل، اولویت‌بندی دوره‌ها، ثبت دوره‌های گذرانده شده برای هر شخص، ثبت کلاس‌های آموزشی و ارائه تقویم آموزشی از ویژگی‌های این سیستم جدید است.

کد خبر 644912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.