اتوبوس کارآفرینی در خدمت جوانان محروم فرانسوی

مسئولان شهر مارسی فرانسه طرحی را موسوم به «اتوبوس کارآفرینی» راه‌اندازی کرده‌اند که با حرکت در محله‌های حاشیه‌ای شهر، جوانان علاقه‌مند به کارآفرینی را به سوی خود جذب می‌کند؛ کارشناسان حاضر در این اتوبوس قرار است به پرسش‌های جوانان پاسخ دهند و مشاوره لازم را در این راستا برای آن‌ها فراهم کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر مارسی در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی جدیدترین طرح خود به نام اتوبوس کارآفرینی جوانان است. ابتکار جدید بر اساس مفهوم ارتباط اجتماعی و فعالانه با جوامع جوانان شهر جنوب فرانسه است و به طور خاص برای افرادی تدارک دیده شده که ممکن است احساس طرد شدن یا به حاشیه رانده شدن داشته باشند. بعضی از جوانان از امکانات موجود برای شروع کسب‌وکار خود بی‌اطلاع هستند و به این ترتیب با مراجعه به این اتوبوس می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را در این رابطه پیدا کنند.

این ابتکار در راستای یکی از محورهای طرحی موسوم به «مارسی در راهی بزرگ» است که توسط امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در دوم سپتامبر ۲۰۲۱ در کاخ دو فارو در مارسی اعلام شد. هدف این طرح سازماندهی مجدد و ارتقای چشمگیر سیستم آموزشی کشور از طریق ایجاد مدارس و برنامه‌های درسی جدید با تاکید بر نوآوری است.

اتوبوس کارآفرینی در خدمت جوانان محروم فرانسوی

با وجود اینکه شمول اجتماعی و اقتصادی جوانان در اولویت شهر مارسی قرار دارد، مردان و زنان جوان به‌ویژه آنهایی که در مناطق محرومی از شهر زندگی می‌کنند، در دستیابی به دنیای کار با مشکلات واقعی مواجه می‌شوند.

شهرداری این جاه‌طلبی را دارد که به هر جوان، صرف نظر از پیشینه و شرایط زندگی‌اش، فرصتی برای ایجاد فعالیت تولیدی در اختیار قرار دهد. مقامات محلی مایل هستند که با ایجاد اولین اتوبوس کارآفرینی جوانان، سیستمی برای حمایت از جوانان ۱۶ تا ۳۰ ساله در محله‌های دور از نهادهای معمول شهر ایجاد کنند.

هدف اتوبوس این است که ابزارها و ساختارهای موجود را برای جوانان قابل دسترس کند و همچنین دسترسی به اطلاعاتی را برای ذی‌نفعان جوان از نهادهای مختلف محلی فراهم کند که می‌تواند به ایجاد یک تجارت کمک کند.

این ابتکار فرصتی عالی برای ارائه اطلاعات در مورد اقدامات مختلف مربوط به جوانان به‌ویژه مراکز به‌اصطلاح کارآفرینی است. بر اساس این طرح، توجه ویژه‌ای به زنان جوانی می‌شود که از نظر آماری در زمینه ایجاد مشاغل در فرانسه کمترین حضور را دارند.

کد خبر 644889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.