لزوم اختصاص بودجه برای بهسازی مدارس تخریبی شهرستان بن

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه اختصاص بودجه برای بهسازی مدارس تخریبی شهرستان بن ضروری است، گفت: لازم است در خصوص ساماندهی معلمان برای جلوگیری از مهاجرت دانش‌آموزان تجدیدنظر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود بهارلویی امروز _پنجشنبه یازدهم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه به‌منظور اتخاذ تصمیمات و تدابیر هماهنگ در جهت پیشگیری و مقابله با مسائل مربوط در شهرستان‌ها و استان شورای تأمین شکل گرفت است، اظهار کرد: حضور یک نفر نماینده از سوی مردم در جلسات این شورا از ضروریات است، چراکه در این جلسات تصمیم‌گیری‌هایی می‌شود که به علت اطلاع نداشتن بعضی از اعضای جلسه غیرعادلانه است.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود یک نفر از اعضای شورای اسلامی شهرستان در جلسات شورای تأمین شهرستان و یک نفر از اعضای شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در جلسات شورای تأمین استان حاضر شوند و در صورت صلاحدید حق رأی نیز داشته باشد، چراکه این حق مردم است و گاهی مشاهده می‌شود در مواردی حق دولت به حق مردم ارجحیت داده شده است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه سالن فرهنگی یا نمازخانه در بعضی مدارس شهرستان بن به خصوص بخش شیدا وجود ندارد، تاکید کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان باید از مقطع ابتدایی نماز را یاد بگیرند اما فضایی برای آموزش در مدارس نداریم، لذا پیشنهاد می‌شود یک باب سالن فرهنگی به صورت آجر به آجر در مرکز بخش شیدا احداث شود.

وی با بیان اینکه اختصاص بودجه برای بهسازی مدارس تخریبی شهرستان بن ضروری است، گفت: لازم است در خصوص طرح ساماندهی معلمان برای جلوگیری از مهاجرت دانش‌آموزان تجدیدنظر شود، همچنین استقرار یک مدرسه نمونه‌دولتی در شهرستان بن ضروری است و اصلاح کتاب پایه ششم در خصوص افزودن زادگاه شهید دریاقلی سورانی از طریق مسئولان ذی‌ربط درخواست می‌شود.

بهارلویی با اشاره به کمبود تجهیزات ورزشی از قبیل توپ، تور والیبال و سایر امکانات به شهرهای بن، وردنجان، یان‌چشمه و سایر مراکز دهستان‌های شهرستان بن اضافه کرد: اتخاذ تدابیر لازم جهت گسترش فرهنگ ورزش در فصل سرما با توجه به تعطیلی شغل کشاورزان به منظور نشاط در جامعه ضروری است.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود چند هکتار زمین واگذار شده در شهر یان‌چشمه از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری استان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای طرح نهضت ملی مسکن سریع‌تر تحویل و مشکل مسکن مردم این شهر نیز برطرف شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: تلاش برای جبران خسارت‌های ناشی از این سیل به راه‌های روستایی و تأسیسات زیربنایی همچون جاده‌ها، پُل‌ها، کانال‌های کشاورزی و مسیل‌ها از مهم‌ترین خواسته‌های مردم به‌شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه به خسارت‌دیدگان سیل اخیر در نقاط مختلف شهری و روستایی چهارمحال‌وبختیاری باید مورد توجه مسئولان و متولیان امر باشد.

کد خبر 644880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.