۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
زلزله‌های ۴۸ ساعت گذشته در کشور

در ۴۸ ساعت گذشته، زمین‌لرزه‌هایی در مقیاس‌های مختلف هرمزگان، فارس، کردستان، خراسان شمالی، فارس، اصفهان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی را لرزاند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، براساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور، ساعت ۱۲:۴۱ روز _سه‌شنبه نهم اسفندماه_ زلزله ۲.۷ ریشتری دیباج در استان سمنان را لرزاند، این زلزله در عمق شش کیلومتری زمین ثبت شده است.

این زلزله ۱۳ کیلومتری دیباج و ۲۳ کیلومتری دامغان در استان سمنان و ۴۲ کیلومتری بیشه بنه در استان مازندران رخ داده و طول جغرافیایی آن ۵۴.۱۶۵ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۳۶.۳۲۰ درجه شمالی بوده است.

زلزله ۳.۵ ریشتری هرمزگان را لرزاند

ساعت ۱۸:۱۷ روز -سه‌شنبه نهم اسفندماه- زلزله ۳.۵ ریشتری فین در استان هرمزگان را لرزاند، این زلزله در عمق ۱۲ کیلومتری زمین ثبت شده است. این زلزله ۲۳ کیلومتری فین، ۴۴ کیلومتری قلعه قاضی و ۴۵ کیلومتری بندرعباس در استان هرمزگان رخ داده و طول جغرافیایی آن ۵۶.۱۱۵ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۲۷.۵۶۶ درجه شمالی بوده است.

زلزله ۴.۶ ریشتری فارس را لرزاند

ساعت ۱۹:۲۸ روز _سه‌شنبه نهم اسفندماه_ زلزله ۴.۶ ریشتری درز در استان فارس را لرزاند، این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین ثبت شده است. این زلزله ۱۷ کیلومتری درز در استان فارس، ۲۹ کیلومتری رویدر و ۵۳ کیلومتری فین در استان هرمزگان رخ داده و طول جغرافیایی آن ۵۵.۳۵۹ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۲۷.۷۱۸ درجه شمالی بوده است.

زلزله کردستان را لرزاند

ساعت ۱۹:۴۸ روز _سه‌شنبه نهم اسفندماه_نیز زلزله ۲.۵ ریشتری کانی‌سور در استان کردستان را لرزاند، این زلزله در عمق شش کیلومتری زمین ثبت شده است. این زلزله ۱۵ کیلومتری کانی‌سور و ۲۷ کیلومتری بانه در استان کردستان و ۲۱ کیلومتری سردشت در استان آذربایجان غربی رخ داده و طول جغرافیایی آن ۴۵.۷۰۶ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۳۶.۱۸۸ درجه شمالی بوده است.

زمین‌لرزه ۳.۹ ریشتری بجنورد را لرزاند

ساعت ۸:۱۷ روز _چهارشنبه دهم اسفندماه_ زلزله ۳.۹ ریشتری بجنورد در استان خراسان شمالی را لرزاند، این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین ثبت شده است. این زلزله ۱۱ کیلومتری بجنورد، ۱۶ کیلومتری حصارگرمخان و ۳۷ کیلومتری اسفراین در استان خراسان شمالی رخ داده و طول جغرافیایی آن ۵۷.۳۸۹ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۳۷.۳۸۹ درجه شمالی بوده است.

فارس لرزید

ساعت ۱۴:۵۹ روز _چهارشنبه دهم اسفندماه_ زلزله ۳.۷ ریشتری اسیر در استان فارس را لرزاند، این زلزله در عمق ۲۵ کیلومتری زمین ثبت شده است. این زلزله ۱۲ کیلومتری اسیر و ۱۹ کیلومتری گله‌دار در استان فارس و ۲۹ کیلومتری جم در استان بوشهر رخ داده و طول جغرافیایی آن ۵۲.۶۲۳ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۲۷.۸۲۲ درجه شمالی بوده است.

زلزله ۳.۸ ریشتری اصفهان را لرزاند

ساعت ۲۱:۲۶ روز _چهارشنبه دهم اسفندماه_ زلزله ۳.۸ ریشتری کمه در استان اصفهان را لرزاند، این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین ثبت شده است. این زلزله ۱۳ کیلومتری کمه در استان اصفهان، ۲۶ کیلومتری سی‌سخت و ۳۶ کیلومتری یاسوج در استان کهگیلویه‌وبویراحمد رخ داده و طول جغرافیایی آن ۵۱.۶۸۶ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۳۰.۹۸۳ درجه شمالی بوده است.

خوی باز هم لرزید

ساعت ۲۲:۳۶ روز _چهارشنبه دهم اسفندماه_ زلزله ۲.۹ ریشتری خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند، این زلزله در عمق شش کیلومتری زمین ثبت شده است. این زلزله سه کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۴۰ کیلومتری قره ضیالدین در استان آذربایجان غربی رخ داده و طول جغرافیایی آن ۴۴.۹۷۷ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۳۸.۵۳۱ درجه شمالی بوده است.

زمین‌لرزه خراسان رضوی لرزاند

ساعت ۲۲:۴۶ روز_چهارشنبه دهم اسفندماه_ زلزله سه ریشتری نیشابور در استان خراسان رضوی را لرزاند، این زلزله در عمق ۲۰ کیلومتری زمین ثبت شده است. این زلزله ۱۰ کیلومتری نیشابور، ۱۸ کیلومتری قدمگاه و ۲۰ کیلومتری عشق‌آباد در استان خراسان رضوی رخ داده و طول جغرافیایی آن ۵۸.۸۶۸ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۳۶.۱۴۵ درجه شمالی بوده است.

کد خبر 644819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.