در کمیسیون تلفیق این هفته شورای اسلامی شهر اصفهان چه گذشت؟

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات مباحث مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای ششم اصفهان را تشریح کرد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کمیسیون تلفیق این هفته به صورت کامل به اصلاح بودجه ۱۴۰۱ اختصاص یافت.

وی افزود: پس از فراغت از بررسی بودجه ۱۴۰۲، مباحث مربوط به اصلاح بودجه ۱۴۰۱ در دستور کار کمیسیون تلفیق شورا قرار گرفت، تا شهرداری اصفهان بتواند اقدامات و فعالیت‌های خود را تا پایان سال تکمیل کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در اصلاح بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان، نزدیک به چهار هزار میلیارد تومان به مبلغ این بودجه افزوده شده است که باید منابع آن نیز مشخص شود، تا بتوانیم اقدامات عمرانی و خدماتی در سال جاری انجام دهیم که بیشتر مربوط به خدمات شهری و مباحث حمل‌ونقل و ترافیک است و باید با بالاترین کیفیت به شهروندان ارائه شود.

وی ادامه داد: پس از اینکه ابعاد مختلف اصلاح بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان در کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر بررسی شد، یکشنبه هفته آینده در صحن علنی در مرحله نهایی بررسی و تصویب خواهد شد که ممکن است بخش‌هایی از آن به‌صورت متمم به سال آینده موکول شود.

قربانی اضافه کرد: در پیش‌بینی بودجه‌ریزی، بعضی از شرایط مربوط به اقدام یا برنامه‌ای ممکن است محقق نشود و ناتمام باقی‎ بماند که مبلغ آن نیز باقی خواهد ماند، در مقابل ممکن است اقدامی وجود داشته باشد که سرعت آن بیشتر از پیش‌بینی‌ها باشد، لذا با اصلاح بودجه، شهرداری این مجوز را دریافت می‌کند که بتواند از ردیفی که شرایط آن محیا نشده است، برای اجرای یک برنامه دیگر استفاده کند.

وی ادامه داد: باز کردن گلوگاه‌های محلات و پروژه‌های محله‌محور در حال حاضر اولویت دارد و ممکن است تملک بخشی از یک پروژه یا تشریفات قانونی آن انجام نشده باشد، بنابراین مبلغ مربوط به آن به برنامه و اقدام دیگری اختصاص می‌یابد و مبلغ این پروژه در سال بعد، مبلغ کسر شده مجدد در نظر گرفته می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: با اصلاح بودجه، مدیریت بهتری بر هزینه‌ها اعمال می‌شود اما با توجه به اینکه تعداد ردیف‌ها زیاد است، باید به صورت کامل بررسی شود و دلایل توجیهی شهرداری مطرح شود، چه بسا شورای اسلامی شهر با آن موافقت نکند که به معنی آن است که پروژه باید اجرا شود و با توجه اولویت‌ها و مسائل مدیریت شهری باشد.

کد خبر 644790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.