حملات مجدد سعودی‌ها به مناطق مرزی یمن

منابع رسانه‌ای عصر امروز_ چهارشنبه دهم اسفندماه_ از حملات مجدد جنگنده‌های عربستان سعودی به مناطق مرزی در شهرستان "رازح" در استان صعده یمن خبر دادند.

به گزارش ایمنا، پایگاه خبری العهد امروز اعلام کرد که جنگنده‌های جاسوسی ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی حملات جدیدی را به منطقه "آل علی" در شهرستان مرزی "رازح" انجام دادند.

علی الدیلمی، وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی یمن در واکنش به این حملات اظهار کرد: جنایات دشمن سعودی در مرزها در سایه سکوت جامعه بین‌المللی به یک اتفاق روزانه تبدیل شده است.

وی گفت: سازمان‌های بین‌المللی برای توقف جنایات عربستان در مرزها آن‌طور که لازم است، اقدام نمی‌کنند. جامعه جهانی همواره خواسته‌های آمریکا را می‌پذیرد و در جنایات مستمر دشمن علیه یمنی‌ها شریک است.

الدیلمی تاکید کرد: جنایات دشمن را در مرزها رصد و مستند کرده‌ایم، سازمان‌های حقوق بشری را احضار کردیم و با وزارت امور خارجه ارتباط برقرار کردیم تا به سازمان‌های بین‌المللی اعلام کنیم که به وظایف بشردوستانه و انسانی خود عمل نمی‌کنند.

وی ادامه داد: بیشتر پول اهداکنندگان به دست سازمان‌های بین‌المللی می‌رسد و شهروندان یمنی از مزایای این کمک‌ها سودی نمی‌برند.

وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی یمن در ادامه بر ضرورت بازگرداندن اموال غارت شده یمن به این کشور و پرداخت حقوق کارکنان تاکید کرد و گفت که یمنی‌ها نیازی به پول کشورهای دیگر ندارند.

پیش از این نیز وزارت امور داخلی دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش عربستان صبح امروز منطقه مرزی «شدا» در استان صعده واقع در شمال یمن را بمباران کردند.

بر اثر این حملات سعودی‌ها سه غیرنظامی یمنی به شهادت رسیدند.

بر اساس این گزارش، مرکز حقوق بشری یمنی «عین» سه‌شنبه شب در واکنش به ادامه حملات ائتلاف سعودی به استان صعده و کشتار غیرنظامیان اعلام کرد که ماشین کشتار ائتلاف سعودی به جنایت علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهد.

مرکز حقوق بشری عین افزود: سکوت جامعه جهانی و نهادها و سازمان‌های بین‌المللی را که نسبت به اقدامات کشورهای متجاوز و مزدوران آنها علیه یمنی‌ها بی‌تفاوت هستند، محکوم می‌کنیم.

این مرکز حقوق بشری ادامه داد: ما همچنین این جنایات فجیع را که بر اساس معیارهای حقوق بشری بین‌المللی، جنایات جنگی تلقی می‌شوند، به شدت محکوم می‌کنیم.

در اثر تیراندازی روز گذشته (سه‌شنبه) نظامیان سعودی به مناطق مرزی استان صعده در شمال یمن، یک نفر از غیرنظامیان یمنی به شهادت رسید و پنج نفر هم زخمی شدند.

مرکز عین تاکید کرده است که ماشین کشتار و تخریب ائتلاف سعودی به جنایت علیه غیرنظامیان بی‌گناه در مناطق مرزی و روستاهای استان صعده ادامه می‌دهد.

عربستان سعودی از ششم فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدر به منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند، اما ائتلاف سعودی در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش‌بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

منبع: ایرنا

کد خبر 644744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.