هدف از تخریب و انهدام کوره‌های غیرمجاز صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی است

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: هدف از تخریب و انهدام کوره‌های غیرمجاز صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان اسکندری‌نژاد امروز _‌چهارشنبه دهم اسفند_ در جلسه با مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت پست ایست و بازرسی گوشکی به چهار دستگاه خودروی سواری مشکوک شدند.

وی افزود: پس از بازرسی چهار خودروی مشکوک ۲۳ گونی به وزن ۲۵۰ کیلوگرم زغال جنگلی و ۱.۵ تن چوب بلوط غیرمجاز کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این مأموران پس از متوقف کردن دو خودرو سواری و بازرسی آن تعداد ۲۳ گونی به وزن ۲۵۰ کیلوگرم زغال جنگلی و از دو خودرو سواری و باری دیگر ۱.۵ تن چوب بلوط غیرمجاز که به شکل حرفه‌ای جاسازی شده بود کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد: پرونده تخلف رانندگان این خودروها تشکیل و جهت رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد، همچنین محمولات کشف شده به انبار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان انتقال داده شد.

اسکندری‌نژاد تصریح کرد: با توجه به قانون جدید مقابله با قاچاق محصولات غیرمجاز جنگلی در صورت کشف زغال از نوع گونه بلوط، فرد متخلف توسط اداره‌کل تعزیرات حکومتی به ازای هر کیلوگرم زغال ۳۰۰ هزار تومان و به ازای هر کیلوگرم بلوط ۱۵۰ هزار تومان جریمه نقدی می‌شود.

وی با بیان اینکه کوره‌های غیرمجاز بر اساس قوانین و مقررات به طور کامل منهدم شدند، افزود: تهیه زغال در فضای باز سبب آسیب به محیط زیست می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به صیانت و حفاظت از انفال در اراضی ملی و منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: هدف از تخریب و انهدام کوره‌های غیرمجاز صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی است.

وی از ادامه عملیات گشت و سرکشی و تخریب کوره‌های غیرمجاز در سطح استان خبر داد و گفت: اجرای حکم کوره‌های زغال‌گیری با دستور قضائی انجام شد و پرونده تخلف متخلفان تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضائی ارسال شد.

اسکندری‌نژاد اظهار کرد: زندگی انسان با هوای پاک، آب گوارا و زمین بارور زیباتر می‌شود و باید این سه مورد را همیشه در نظر گرفت، چرا که هر سه آنها زندگی را طی می‌کنند و به حیات رونق می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه راه‌های گوناگون برای پیشگیری بحران‌های عرصه‌های منابع طبیعی توصیه می‌شود، اما محققان و برنامه‌ریزان بر این باور هستند که اتکاء صرف بر توصیه‌های فنی، چاره ساز نیست، زیرا این بحران‌ها نشانه فاجعه‌ای بزرگ‌تر یعنی پارادایم‌های مبتنی بر دوری انسان از مبدا و خالق هستی است.

کد خبر 644701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.